رندرهای جدید سامسونگ گلکسی Z Flip5 منتشر شد!

طبق رندرهای جدید گلکسی Z Flip5 ، صفحه نمایش گوشی تاشو جدید از لحاظ اندازه بزرگتر از سایر رقباست.

z flip5 1

طبق گزارش فون اریا؛ سامسونگ به نظر می رسد طراحی گوشی گلکسی زد فلیپ 5 را برای رقابت با مدل های مشابه چینی ارتقا داده است. تحلیل گران پیش بینی می کردند سامسونگ برای رسیدن به این هدف احتمالا، از صفحه نمایش بزرگتری استفاده خواهد کرد. رندرهای جدیدی که استیو اچ. مک فلای، افشاگر معروف به تازگی منتشر کرده است هم این فرضیه را ثابت می کند. این تصاویر ابتدا در MediaPeanut منتشر شد.

بزرگترین فرقی که گوشی فعلی با مدل های پیشین دارد، ابعاد نمایشگر آن است. صفحه نمایش در قسمت بیرونی تا بالای قاب پشتی امتداد پیدا کرده است. علاوه بر آن، دوربین‌های عقب به‌جای حالت عمودی در حالت افقی قرار گرفته اند که باعث شد صفحه نمایش، شبیه پوشه به نظر برسد.

ابعاد صفحه نمایش احتمالا 3.4 اینچی است که نسبت به صفحه نمایش بیرونی 1.9 اینچیFlip4 افزایش قابل توجهی داشته است. نمایشگر بیرونیFlip4 فقط اطلاعاتی مانند اعلان ها، تاریخ، زمان، ابزارک ها، منظره یاب سلفی و درصد باتری را نشان می داد. امیدواریم نمایشگر بزرگتر Z Flip5 امکانات بیشتری را ارائه دهد تا دیگر نیازی به باز کردن بیشتر دستگاه نداشته باشیم.

z flip5 2

از جنبه های دیگر طراحی تغییرات زیادی را نمی بینیم. به عنوان مثال: ابعاد نمایشگر داخلی همچنان 6.7 اینچی است اما، در حالت بازشو از اندازه

165.2 x 71.9 x 6.9 میلی‌متری به 165 x 71.8 x 6.7 میلی‌متر تغییر پیدا کرد. به عبارت دیگر، دستگاه جدید نازک تر و جمع و جورتر از مدل قبلی شد. احتمال دارد سامسونگ از همان لولای جدید Fold5 در مدل Flip5 استفاده کرده باشد. لولای توسعه یافته به خاطر ضخامت کمتر، چین های بین نمایشگر را کمتر نشان می دهد و کمک می کند صفحه نمایش در حالت بازشو صاف و یکدست به نظر برسد.

دوربین های پشتی و جلویی از نظر تعداد مگاپیکسل با مدل قبلی فرقی ندارد اما، اندازه سنسور دوربین آن بزرگ تر است. گوشی تاشو مدل 2023 احتمالا مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 می باشد. شرکت کره ای قصد دارد رویداد آنپکت گوشی جدید را امسال یک ماه زودتر برگزار کند.
آیا گوشی های سری زد فلیپ 5 با تراشه نسل جدید کوالکام می توانند به بهترین گوشی سال 2023 تبدیل شوند؟ باید صبر کرد و دید!


چاپ