اپل در رویداد WWDC 2023 از iOS 17 رونمایی خواهد کرد

اپل در رویداد WWDC 2023 از iOS 17 رونمایی خواهد کرد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

اپل احتمالا قصد دارد در رویداد توسعه دهندگان WWDC 2023 از iOS 17 رونمایی کند.

براساس گزارش فون اریا؛ رویداد توسعه دهندگان اپل قرار است در 5 ژوئن برگزار شود. به نظر می رسد با عرضه نسخه جدید iOS 17 جذابیت این رویداد دو چندان خواهد شد. ابتدا کارشناسان پیش بینی می کردند سیستم عامل جدید فقط در حد یک بروز رسانی ساده برای رفع اشکالات و بهبود عملکرد است اما، با انتشار فهرست امکانات آن این فرضیه رد شد. دو هفته قبل، فهرست کوتاهی از ویژگی های جدید توسط یک حساب کاربری در توییتر منتشر گردید. طبق لیست، قابلیت جدید مربوط به سیستم اعلان جزیره داینامیک خواهد بود که قرار است تا اواخر امسال در سری آیفون15 از آن استفاده شود.

این تغییرات بیشتر مربوط به مرکز کنترل است. قابلیت جدید به کاربران امکان دسترسی سریع تر به میانبرهای کنترل های خاص را می دهد. کاربر ios فقط کافی است در سمت راست صفحه نمایش، انگشت خود را از بالا به پایین حرکت دهد. از امکانات دیگر، افزودن “ویجت های فعال” به نسخه ios17 است. این ویجت ها شامل نوار لغزنده، دکمه‌ها و عناصر دیگری است که به کاربر اجازه می‌دهند با این ویجت‌ها تعامل داشته باشند. به غیر از این موارد، تغییراتی هم در برنامه Find Myایجاد شد تا کاربران به کمک آن بتوانند دستگاه های گم شده و دزدیده شده خود را پیدا کنند و AirTags را ردیابی کنند. اپل برنامه Wallet را نیز در این نسخه بروز رسانی کرد و علاوه بر آن، یک برنامه جدید به نام ژورنالینگ را نیز به همراه آن ارائه کرد.

وب سایت 9to5Mac طبق تصویری که در پیام رسان چینی Weibo منتشر شده است، ادعا می کند یکی از بروزرسانی های ios جدید در بخش Apple Music است که به کاربر امکان می دهد موسیقی خود را از صفحه قفل شده مشاهده کند. علاوه بر آن، رابط کاربری پخش موزیک آن نیز با یک گرافیک جذاب تر جایگزین شده است.

از تغییرات دیگر، چراغ قوه آیفون است که سه تنظیم فعلی آن با یک سیستم “step-less” جایگزین شده است تا کاربران بتوانند نور چراغ قوه را دقیق تر تنظیم کنند.

به غیر از موارد بالا گزینه های سفارشی بیشتری در بخش فونت‌ها، تصاویر پس‌زمینه ایموجی‌ها و … برای کاربران عرضه شد. گفته می‌شود سازماندهی App Library در iOS 17 نیز تا حد زیادی بهبود یافته است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر ویژگی های ios نسخه 2023 مجبوریم تا 5 ژوئن صبر کنیم.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده + دوازده =