جدیدترین گوشی تاشو موتورلا با نمایشگر6.5 اینچی

جدیدترین گوشی تاشو موتورلا با نمایشگر6.5 اینچی

موتورلا، شرکت آمریکایی سازنده گوشی های هوشمند به تازگی از جدیدترین کانسپت گوشی های تاشوی خود رونمایی کرده است.

شرکت LG قبل از این که تصمیم به خروج از صنعت گوشی‌های هوشمند در آوریل 2021 بگیرد، در آستانه انتشار اولین گوشی قابل چرخش بود. ماه گذشته، یک شخص کره ای در یوتیوب خود به بررسی یک دستگاه تاشو پرداخت که یک نمایشگر 6.8 اینچی داشت. این نمایشگر به یک صفحه نمایش 7.4 اینچی گسترش یافته است. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال ساخت یک تلفن رول شونده می باشد اما، اکنون موتورولا یک مفهوم تلفن رول شونده را منتشر کرده است.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از CNET، موتورولا در جریان برگزاری رویداد Lenovo Tech World از مفهوم گوشی قابل چرخش خود رونمایی کرد. این دستگاه می تواند اندازه صفحه نمایش را از 4 اینچ به 6.5 اینچ تغییر دهد و به دلیل این که فعلا در فاز طراحی است، هنوز برنامه مشخصی برای عرضه عمومی گوشی های رولینگ وجود ندارد. تلفن مفهومی توسعه یافته توسط موتورولا با سایر کانسپت های قابل چرخش که به صورت افقی کشیده می شوند تا به صفحه نمایش تبلت تبدیل شوند، فرق دارند.

گوشی تاشو موتورلا

ممکن است مصرف کنندگان گوشی های رول شونده را به گوشی های تاشو ترجیح دهند. در عوض، کانسپت موتورولا به صورت عمودی گسترش می‌یابد تا از یک گوشی با صفحه نمایش کوچک به یک گوشی با صفحه نمایش متوسط تغییر کند. البته ممکن است چندین سال بیشتر طول بکشد تا دستگاه های رول شونده به طور گسترده در دسترس همه مصرف کنندگان قرار بگیرند. راس یانگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت مشاوران زنجیره تامین صفحه نمایش (DSCC)، معتقد است که عموم مردم شاید شکل رول شونده را به دستگاه های تاشو امروزی مانند گلکسی زد فولد 4 ترجیح بدهند.

یانگ در گذشته هم گفته بود: “فکر می‌کنم کانسپت رول شونده پتانسیل زیادی برای جایگزینی آن دستگاه کتابی در ذهن من دارد، زیرا قرار است بسیار نازک‌تر و سبک‌تر باشد.” حالت چرخشی علاوه بر این، می تواند چین و چروک هایی را که ظاهر دستگاه های تاشو را مخدوش می کند، از بین ببرد.

در مورد گوشی‌های تاشو، موتورولا در اوایل سال جاری Razr22 را به عنوان سومین نسل از گوشی تاشوی خود عرضه کرد. با این وجود، تاکنون این دستگاه تنها در چین عرضه شده است، اگرچه به زودی نسخه اروپایی آن نیز منتشر خواهد شد. موتورولا امسال Razr را ارتقا داد و تراشه میان رده اسنپدراگون مستقر در دستگاه را با یک SoC بالاتر به نام Snapdragon 8 +1 Gen جایگزین کرد.

هم اکنون در بازار جهانی گوشی‌های تاشو، شرکت سامسونگ پیشرو است. تحقیقات شرکت Counterpoint نشان می دهد که سامسونگ به لطف مدل های Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip موفق شد 62 درصد از این بازار را در اختیار بگیرد. هواوی با 16 درصد در رتبه بعدی قرار دارد. کارشناسان پیش بینی می کنند بازار تاشو امسال 73 درصد رشد خواهد داشت. موتورولا سومین برند بزرگ گوشی های هوشمند در ایالات متحده است.

موتورولا در رویداد Lenovo Tech World ویدیوی کوتاهی را از مفهوم رول شونده خود، به نمایش گذاشت. در این تصاویر صفحه نمایش OLED گوشی جدید با فشار دادن یک دکمه، بلندتر می شود. ایده طراحی این بود که، مانند Razr شما می‌توانید این دستگاه رول شونده را به راحتی در جیب خود قرار دهید و در صورت نیاز اندازه آن را گسترش دهید.
موتورولا نمی‌توانست حرکتی را که با عرضه Motorola DROID در نوامبر 2009 ایجاد کرده بود حفظ کند و به تدریج جایگاه خود را از دست داد. در نهایت، استراتژی شرکت به سمت تولید گوشی های ارزان قیمت تر رفت و توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

با این موفقیت، موتورولا راه خود را به سمت گوشی های میان رده بازگرداند و با موتورولا اج پلاس در سال 2020 دوباره وارد بازار گوشی های پرچمدار شد. امسال، اولین سازنده گوشی بود که از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده کرده بود. گوشی موتورولا Edge-30 از این نظر فوق العاده عمل کرد. این دستگاه همچنین دارای یک شارژر 125 واتی برای شارژ سریع و باتری 4600 میلی آمپر ساعتی است که چراغ های گوشی را روشن نگه می دارد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

سه × 4 =