ویژگی های مخفی iOS 16

ویژگی های مخفی iOS 16

اپل به تازگی در رویداد سالانه خود از ios16 رونمایی کرده است. در ios16 شاهد اضافه شدن قابلیت هایی جدیدی در قسمت های iMessage ، Apple Pay Later و صفحه قفل جدید هستیم که برای اولین بار در پلتفرم اپل آن را تجربه خواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با امکانات جدید اپل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

قوی ترین ویژگی اپل، فراگیری آن در همه جا می باشد. ویژگی‌های جدید که برای استفاده گروه‌های وسیعی از مردم طراحی شده است و در واقع مردم از آنها استفاده می‌کنند. این قابلیت ها در ios16 ، اپل را یک بار دیگر به عنوان برجسته ترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان مطرح می‌کند.

افراد زیادی آیفون می خرند. آیفون یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند پرفروش در سراسر جهان است. به بیان دیگر، iOS فعال ترین کاربران را در این پلتفرم دارد. در حالی که اندروید مجموعه‌ای از امکانات را به کاربران ارائه می‌کند، اما تعداد کمی از تلفن‌ها وجود دارند که جرم بحرانی (Critical Mass) در گوشی اندرویدی را داشته باشند.

جرم بحرانی را با یک مثال برای شما توضیح خواهم داد. برنامه کافه بازار را در نظر بگیرید، زمانی که کار خود را شروع کرد، تعداد کاربران گوشی های هوشمند، دسترسی همه به اینترنت، سطح سواد رسانه دیجیتالی کاربران و تعداد کاربران آنلاین کم بود، این نبود جرم بحرانی یا تعداد کاربران کافی، درآمد زایی کافه بازار را دچار مشکلاتی کرده بود. حالا به بحث خودمان برگردیم…

حالا وقتی گوگل یک ویژگی اندرویدی را ارائه می دهد که فکر می‌کند از سوی کاربران استقبال خواهد شد، تاکتیک های انتشار چندپاره شرکت و هم ماهیت فردگرایانه اندروید به این معنی است که چنین ویژگی‌هایی نمی‌توانند مانند ویژگی‌های اپل توسط همه مردم استفاده شود.

از نظر عینی، گوگل امسال اپلیکیشن Messages خود را بیشتر از اپل بهبود بخشیده است. پشتیبانی از Google Photos را اضافه کرده و همچنین شکاف بین چت‌های گروهی iMessage را که بسیار مهم به نظر می رسید، کاهش داده است. زیرا، اکثر مردم ترجیح می دهند از پیام رسان واتساپ استفاده کنند.

ios16 2
از سوی دیگر اپل، ویژگی‌های بسیار جالب‌تری در بخش ویرایش، ارسال و لغو ارسال اپل در iMessage اضافه کرده که طرفداران زیادی را در سرتاسر توییتر جذب خود کرده است. به طوری که پلتفرم‌های دیگر به سادگی نمی‌توانند آن را تکرار کنند. ویژگی‌های iMessage در عمل شاید خسته‌کننده باشند، اما همچنان به عنوان یکی از امکانات جانبی محبوب اپل، در گروه های مختلف محسوب می شود.
اپل با معرفی ویژگی‌های جدید آیفون، همه را غافلگیر کرد. Apple Pay Later و به‌روزرسانی‌های جدید در کیف پول و امکان پرداخت قسطی کاربران از جمله این موارد می باشد. اپل پی نقش Klarna و Afterpay را بر عهده می گیرد و این ویژگی باعث محبوبیت بیشتر در بین خرده فروشان آنلاین و افراد 18 ساله تا 34 ساله شده است.

Apple Pay Later به کاربران اپل امکان خرید اقساطی بدون دریافت بهره یا کارمزد را می دهد. اپل، گروه مهمی از خرده فروشان را متقاعد کرده است که پشتیبانی از Apple Pay برای آنها سودآور خواهد بود. دلیلی که توانست آن ها را متقاعد به استفاده ازاپل پی کند این بود که، مردم برای دانلود ios16 و استفاده از ویژگی های جدید به این پلتفرم مراجعه خواهند کرد.

به غیر از موارد بالا، جزئیات دیگری مانند صفحه قفل جدید نمونه دیگری از برتری اپل نسبت به گوگل است. این بزرگ‌ترین تغییر اساسی در طراحی رابط iOS در سال‌های اخیر است، که میزان تأثیرگذاری آن حتی بیشتر از نمونه اندرویدی می باشد. اندروید با Material You و Android12 ، در سال گذشته این گزینه را به طور پیش فرض تنظیم کرد. اما نمی‌توانید آن را در گوشی‌های مورد علاقه‌تان به همان وضوحی که در گوشی‌های Google Pixel نشان می‌دهد، ببینید. برنامه های مورد علاقه شما نیز از آن پشتیبانی نمی کنند.

ios16 3

آیا شک دارید که با راه اندازی ios16 تصاویر پس زمینه جدید و مجموعه ویجت های صفحه قفل توسط مردم به اشتراک گذاشته می شوند؟ این مثل زمانی است که آیفون نمادهای برنامه های سفارشی را طراحی کرده بود. اندروید از ابتدا آن را داشت، اما اپل طراحی آن را جذاب تر کرد.

علاوه بر این، می‌توانیم به پشتیبانی گسترده از کلیدهای دیجیتال در برنامه کیف پول اشاره کنیم، می‌توانیم به SharePlay جدید در پیام‌ها، اشتراک‌گذاری عکس iCloud و موارد دیگر نگاه کنیم. به عبارت ساده، همه امکانات ios16 قابل اشتراک گذاری است. اما، اگر کسی در اطراف شما وجود نداشته باشد، نمی توانید آن ها را به اشتراک بگذارید.

ios16 جدید در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. بسیاری از ویژگی های آن برای کاربران اندرویدی کسل کننده و قدیمی به نظر می رسد و برای کسانی که دوستان اندرویدی زیادی دارند بی فایده خواهد بود. اما برای افرادی که جمعیت بالایی از کاربران آیفون را تشکیل می دهند، ویژگی‌های جدید آیفون هر چند احمقانه یا پیش پا افتاده باشد، اما مورد توجه آن ها قرار خواهد گرفت. این بزرگترین ویژگی آیفون است، که مردم به آن اهمیت می دهند.

       مقالات مرتبط


خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هفده − ده =