مشخصات گوشی پرچمدار سونی مدل Xperia 1 IV

مشخصات گوشی پرچمدار سونی مدل Xperia 1 IV

جدیدترین گوشی پرچمدار سونی مدل Xperia 1 Mark IV است که تمام امکانات یک دوربین‌های فیلمبرداری حرفه ای را در خود جای داده است. این اولین گوشی هوشمند با لنز زوم اپتیکال واقعی در جهان است که می تواند با لنز 12 مگاپیکسلی ( بین 85 تا 125 میلی متر) عکس بگیرد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های Xperia 1 IV تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

Xperia 1 IV به طور خاص برای سازندگان تولید محتوا طراحی شده است. سونی در مصاحبه ای با PetaPixel گفت که اکثر گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربردهای عمومی دارند، اما تعداد کمی از آنها می توانند یه سری وظایف خاص را به خوبی انجام دهند. این گوشی هوشمند جدید، همان چیزی است که سونی برای ساخت آن تلاش زیادی کرد. Xperia 1 IV به لطف مجموعه ای بی نظیراز دوربین های سطح بالا با قابلیت پخش زنده، به گونه ای طراحی شده است که کاملاً متناسب با نیازهای تولیدکنندگان محتوای عکس و ویدیو باشد.

سه دوربین، سه سنسور، زوم اپتیکال واقعی
سه دوربین در پشت گوشی سونی قرار دارد، که همگی 12 مگاپیکسلی هستند. اولی دارای لنز 16 میلی متر فوق عریض است که دارای دیافراگم f/2.2 است و در مقابل یک سنسور 1/2.5 اینچی قرار داده شده است. دوربین دوم یک دوربین 24 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.7 و سنسور 1/1.7 اینچی است که دارای لرزشگیر تصویر به شکل Optical SteadyShot سونی است. زیر آن یک دوربین با حسگر 3 بعدی iToF (زمان پرواز) قرار دارد. آخرین دوربین هم یک دوربین به سبک پریسکوپ است که دارای یک لنز 85-125 میلی متری f/2.3-f/2.8 در مقابل یک سنسور 1/3.5 اینچی است که همچنین دارای سنسور نوری SteadyShot است.
این لنز زوم امکان فاصله کانونی بین 85 تا 125 میلی‌متر را فراهم می‌کند و درست مانند یک لنز بزرگ‌نمایی کامل عمل می‌کند. این شرکت مکانیسمی که اپتیک‌ها را به حرکت در می‌آورد، پنهان نگه داشته وهمین نشانه ای است که این شرکت از فناوری های جدیدی در این عرصه استفاده می کند.

sony 3

علاوه بر این، هر سه دوربین دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی یکسان هستند، که همه آنها از امکان ضبط 120 فریم در ثانیه (FPS) بازخوانی با سرعت بالا بهره می برند، به این معنی که همه دوربین های پشتی قادر به ضبط 4K با حداکثر سرعت 120 FPS هستند.

این سه دوربین به فوکوس خودکار چشمی (AF) و قابلیت‌ ردیابی لحظه ای مجهز هستند. فناوری‌هایی که در گوشی‌های هوشمند اخیر Xperia به کار رفته، در اصل متعلق به دوربین‌های مدل آلفای این شرکت است که توسعه داده شده اند. سونی می گوید که از حسگر 3 بعدی iToF و تشخیص سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند تا امکان فوکوس خودکار و ردیابی دقیق در نور کم را فراهم کند. در نهایت، سونی می‌گوید که اپتیک‌های Zeiss به‌طور خاص برای Xperia 1 IV تولید شده‌اند.
علاوه بر دوربین های عقب، کیفیت دوربین جلو نیز بهبود یافته است. این دوربین دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی و یک سنسور بزرگتر 1/2.9 اینچی است که بدون اینکه مانعی برای نمایشگر OLED ایجاد کند، اندازه آن افزایش یافته است. به لطف این حسگر، Xperia 1 IV می‌تواند ویدیوهای 4K HDR و عکس‌های 12 مگاپیکسلی را از دوربین جلویی فیلمبرداری کند.

 

مناسب برای عکاسی

سونی می‌گوید Xperia 1 IV لنز قدرتمند زوم تله فوتو اپتیکال را با بوکه و فناوری فوکوس خودکار پیشرفته ترکیب کرده تا عکس‌هایی با کیفیت بالا ارائه دهد. IT می‌تواند تا 20 فریم در ثانیه با فوکوس خودکار چشمی Real-Time که در هر سه دوربین عقب به طور همزمان فعال است فیلم‌برداری کند. این ویژگی هم برای افراد و هم برای حیوانات در حال حرکت نیز کار می‌کند.
رزولوشن 12 مگاپیکسلی در مقایسه با بسیاری از گوشی های هوشمند موجود در بازار پایین است، اما این شرکت می گوید معمولا برای عکاسی در تولید محتوا، نیاز به دوربین بالاتر از 12 مگاپیکسل نیست. سونی توانست از طریق پایین نگه داشتن رزولوشن، عملکرد دوربین را از لحاظ سرعت و دقت ارتقا دهد.
Xperia 1 IV برای ثبت پرتره‌های افراد یا حیوانات ازفوکوس خودکار لحظه ای، سرعت 20 فریم در ثانیه، AE (نور خودکار)/AF ، حالت HDR را در هر سه لنز پشتی به طور همزمان استفاده می کند. سونی ضمانت می کند که این گوشی می‌تواند حتی در هنگام عکاسی از سوژه‌های متحرک در شرایط نامساعد، با همان کیفیت به عکسبرداری خود ادامه دهد. علاوه بر این، Xperia 1 IV از تکنیک رنگ سفید در هوش مصنوعی برای گرفتن و تصحیح رنگ‌ها در شرایط نوری چالش‌برانگیز استفاده می‌کند، که به گفته آن ها نتایج واقعی را به شما نشان خواهد داد.

sony 2

ویدیو
سونی بیشتر تمرکز خود را بر روی محتوای ویدیویی Xperia 1 IV اختصاص داده است. این شرکت ادعا می کند که این گوشی هوشمند کیفیت پخش زنده را بهبود بخشیده و در عین حال فرآیند استفاده از آن را هم ساده تر کرده است.
این گوشی قابلیت اتصال به دسته بلوتوث سونی و مانیتور Vlog را دارد. این ویژگی، برای کسانی که می خواهند در کنار دوربین حرفه ای خود از یک گوشی هم استفاده کنند، می تواند کاربردی باشد.
ویژگی جالب دیگر اکسپریا 1 این است که، کاربران می توانند همزمان از Xperia 1 IV به عنوان یک مانیتور خارجی، در کنار دوربین فیلمبرداری آلفای سونی استفاده کنند.

ارتقای صفحه نمایش OLED، صدای بهتر و باتری بزرگ تر
صفحه نمایش OLED حدود 50 درصد روشن تر از نسل قبلی گوشی Xperia 1 می باشد و یک صفحه نمایش 4k واقعی است که تا 120 هرتز نیز می تواند ارتقا پیدا کند و محتوای صفحه عریض HDR 21:9 را نمایش دهد. سونی می‌گوید که نمایشگر 120 هرتزی عملکرد گرافیکی فوق‌العاده بهتری را ارائه می دهند و نرخ اسکن لمسی آن با سرعت بالای 240 هرتز، جوابگوی نیازهای بازار برای انجام بازی‌های موبایل خواهد بود.
بلندگوها دارای طراحی محفظه و درایور جدیدی هستند که قدرت صداهای کم را تقویت می کند. این شرکت ادعا کرده که بلندگوها می‌توانند صدای 360 را پشتیبانی کند. عملکرد بلندگوها بهبود یافته اند، البته این ارتقا هم در پخش صدا و هم در حالت ضبط صورت گرفته است. ضبط صداهای صوتی در حالت Music Pro را، مانند ضبط یک استودیو حرفه‌ای انجام می دهد.

Music Pro با استفاده از فناوری جداسازی منبع صدا، نویز ناخواسته را از صدای ضبط شده حذف می کند. سپس پاسخ فرکانسی میکروفون های خازنی با کارایی بالا سونی را بازتولید می کند و در عین حال طنین مشابهی مانند یک استودیو حرفه ای تولید می کند.
اگر در صدای ضبط شده، صدای گیتار آکوستیک و آواز هم وجود داشته باشد، تلفن به اندازه کافی هوشمند است که بتواند آن صداها را جدا کند. ضبط و ویرایش صدا رایگان است، اما در حالت پردازش ابری برای صدای با کیفیت بالا باید هزینه ماهیانه ای پرداخت کنید که سونی در زمان انتشاراکسپریا عنوان نکرده بود.

این گوشی دارای 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رام، پردازنده اسنپدراگون 8 است و همچنین دارای اسلات کارت microSD است که به شما امکان افزایش فضای ذخیره سازی را می دهد. از دیگر ویژگی های آن می توان به جک 3.5 میلی متری هدفون و یک دکمه شاتر اختصاصی است.
دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت قوی با طول عمر سه سال است، اما سونی به طور رسمی اعلام نکرده که این گوشی تا چند ساعت می تواند از شارژ کامل استفاده کند. این باتری ازشارژ سریع پشتیبانی می کند، بنابراین می تواند در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود. علاوه بر این، از شارژهای بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

قیمت و در دسترس بودن
Sony Xperia 1 IV در تاریخ 1 سپتامبر 2022 با قیمت حدود 1600 دلار در ایالات متحده به همراه لوازم جانبی آن، در دسترس عموم قرار می گیرد. این گوشی به صورت آنلاک در سراسر آمریکا فروخته خواهد شد، اما رنگ بنفش فقط مستقیماً از طریق نمایندگی های فروش سونی در دسترس خواهد بود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

18 − دو =