بهترین گوشی هوشمند سال 2022، قسمت اول

بهترین گوشی هوشمند سال 2022، قسمت اول

کدام گوشی هوشمند را بهتر است بخرید؟ ما در اینجا با بررسی بهترین گوشی های موجود در بازار و ارائه مجموعه ای از مهم ترین ویژگی آن‌ها، به شما در این انتخاب کمک خواهیم کرد. پس تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

پس از بررسی های فراوان، اپل آیفون 13 پرو را به عنوان بهترین انتخاب در بین بهترین تلفن‌های موجود در حال حاضر بازارانتخاب کردیم. دلایل انتخاب آیفون 13 پرو را میان سایر گوشی های هوشمند به شما خواهیم گفت. ابتدا، در این جا فهرستی از گوشی های مورد بررسی قرار دارد که عبارتند از:

  • Apple iPhone 13 Pro
  • Apple iPhone 13
  • Samsung Galaxy S22 Ultra
  • Google Pixel 6 Pro
  • Moto G Power (2022)
  • Apple iPhone SE (2022)
  • Samsung Galaxy Z Fold 3

       13pro              

                 1- اپل آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)
                      بهترین گوشی هوشمند حال حاضر    

 معایب  مزیت
 بدون درگاه USB-C  قدرت زیاد
 همه برنامه های شخص ثالث برای صفحه نمایش برای به روز رسانی بالاتر بهینه نشده اند  

عملکرد فوق العاده دوربین و فیلمبرداری

 

   

باتری بسیار بادوام

 

   

صفحه نمایش صاف و پاسخگو 120 هرتزی

 

   دارای گزینه ذخیره سازی 1 ترابایتی است

چرا باید این گوشی را بخریم: زیرا این گوشی با عملکرد پر زرق و برق، مجموعه دوربین عالی، و ظاهر زیبا، بهترین گوشی هوشمند در سراسر جهان محسوب می شود.
برای چه کسانی مناسب است: هر کسی که قدرت مالی خرید این گوشی هوشمند را دارد، می تواند آن را بخرد.

چرا آیفون 13 پرو را انتخاب کردیم:

اگر شما پول کافی خرید آن را دارید، آیفون 13 پرو بهترین گوشی هوشمند موجود است. شرکت اپل یک کار بزرگ دیگری که انجام داده است، آیفون 12 پرو 2020 را ارتقا داده و تولیدکنندگان دیگر گوشی های هوشمند را با این کار، ناراحت کرده است. آیفون 13 پرو با قدرت بالا ، صفحه نمایش خیره کننده، عمر باتری بسیار طولانی و یکی از بهترین دوربین های موجود، بر دیگر رقبای خود پیشی گرفته است.

بیایید از طراحی شروع کنیم، این جا چیز زیادی نسبت به مدل قبلی تغییر نکرده است. ضلع های زاویه ای آیفون 12 پرو همچنان در این مدل نیز وجود دارد، علاوه برآن، قاب فولادی ضد زنگ و طیف وسیعی از جلوه های زیبا به چشم می خورد. بزرگ‌ترین تغییر طراحی، اگرچه بسیارظریف به نظر می رسد، وجود یک بریدگی است. ابعاد بریدگی جدید، کمی کوچکتر است اما به سمت نمایشگر کشیده شده است، بنابراین در واقع تغییر زیادی را این جا شاهد نیستیم. خوشبختانه، صفحه نمایشی که در آن قرار می گیرد خیره کننده است. پنل 6.1 اینچی Super Retina شفاف و روشن است، که در نهایت از فناوری 120 هرتز ProMotion آیپد پرو استفاده می‌کند که باعث می‌شود عملکرد آن نرم‌تر و فشرده‌تر به نظر برسد.

فقط صفحه نمایش آن نیست که باعث می شود این گوشی سریع به نظر برسد. پردازنده جدید A15 Bionic اپل بسیار قدرتمند است و می تواند هر چیزی را که به آن سر می زنید را مدیریت کند. به لطف به‌روزرسانی بسیار خوب اپل، که با گزینه‌های ذخیره‌سازی 128 گیگابایت شروع می‌شود، شما فضایی بیشتری را برای عکس‌ها و برنامه‌های فراوان خود خواهید داشت. یکی دیگر از ویژگی مهم آن، وجود یک باتری بسیار عالی است که بیش از یک روز شارژ را نگه داشته و در صورت استفاده کمتر شما تا دو روز هم دوام می‌آورد.

همانطور که از اپل انتظار می رود، سیستم های دوربین این گوشی عالی هستند. مجموعه دوربین های پشتی گوشی از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است: یک لنز با زاویه دید عریض اصلی، یک لنز تله فوتو و یک لنز فوق عریض. این سه گانه قدرتمند و قوی است که امکاناتی مانند دقت رنگ بالا و جزئیات فراوان را ارائه می دهد. لنز تله فوتو علاوه بر آن، دارای یک حالت ماکرو است که به طور خودکار کار می کند و تصاویر شگفت انگیز خوبی می گیرد. یک دیگر از ویژگی بسیار مهم، پشتیبانی از نقطه اتصال 5G می باشد که آن را به گزینه ای قوی برای آینده تبدیل می کند.
اپل آیفون 13 پرو شاید بهترین گوشی هوشمند از همه لحاظ باشد که می توانید پیدا کنید، اگرچه قیمت آن، ارزان نیست و معمولا از 999 دلار شروع می‌شود.

       13

                 2. Apple iPhone 13
                     در رده بندی محصولات اپل، نایب قهرمان بهترین آیفون محسوب می شود.

معایب   مزیت
 درگاه USB-C وجود ندارد  عملکرد سریع و پاسخگو
 

بدون نرخ تازه سازی بالاتر یا لنز تله فوتو

 

 قابلیت دوربین و فیلمبرداری عالی
   عمر باتری طولانی مدت
   از اکثر ویژگی های برتر پشتیبانی می کند

اگر آیفون 13 یک نقطه ضعف داشته باشد، ممکن است این باشد که به نسبت آیفون 13 پرو از ارزش بالایی برخوردار نیست. اگرچه آیفون 13 پرو عالی است، اما در واقع آنقدرها بهتر از برادر ارزان قیمت خود نیست. آیفون 13 با قیمت 799 دلار تقریباً همان تجربه نسخه Pro را با همان پردازنده قدرتمند A15 Bionic، 5G، باتری قوی و آخرین iOS 15 به شما ارائه می دهد. ولی در چند زمینه از مدل پرو عقب تر است، مانند فریم آن که به جای فولاد، از جنس آلومینیوم است وعدم وجود لنز تله فوتو و 120 هرتزی مدل پرو. اما اگر این ویژگی‌ها برای شما مهم به نظر نمی رسد، شما شانس این را دارید که مبلغ 200 دلار صرفه جویی کنید که نمی شود به راحتی از آن گذشت.

        ultra22  
                3. Ultra
                    یکی از بهترین گوشی اندروید موجود در بازار است.      

      معایب                  مزیت
 شارژ باتری خیلی سریع نیست  قلم S راحت و بسیار دقیق است
 اندازه بزرگ و وزن سنگین  دوربین همه کاره عکس های عالی می گیرد
   جدیدترین پردازنده برای قدرت
   پشتیبانی طولانی نرم افزار
   صفحه نمایش زیبا با نرخ تازه سازی بالا

 

این گوشی برای چه کسانی مناسب است؟ برای هر کسی که به دنبال بهترین گوشی اندروید می باشد. 

چرا Ultra را بخریم؟ زیرا احتمالاً این بهترین تلفن سامسونگ و بهترین تلفن اندرویدی موجود در حال حاضراست

چرا Samsung Galaxy S22 Ultra در این فهرست قرار داده شده است؟ زیرا به زبان خیلی ساده، این گوشی بزرگ بهترین تلفن هوشمند اندرویدی موجود حال حاضر است.

از رده خارج شدن گلکسی نوت 20 اولترا، فضایی را برای اس 22 اولترا ایجاد کرد تا به عنوان جایگزینی برای آن شناخته شود. از نظر ظاهری، طراحی خود را از Note 20 Ultra الهام گرفته است: دارای ظاهری شیک و در عین حال همه کاره، با ماژول دوربین هم سطح، گوشه های مربعی، و خطوط تیز می باشد.علاوه بر آن، یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در جهان است که وزن آن به ۲۲۸ گرم و ضخامت آن به ۹ میلی‌متر می رسد و گزینه مناسب برای کسانی نیست که بیشتر از گوشی خود با یک دست استفاده کنند. با این حال، هنوز هم یک گوشی خیره کننده است، با روکش مات که در پنج رنگ عرضه می شود: مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز، شرابی و طلایی صورتی.

صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز از همان ابتدا تحت تأثیر شیشه گوریلا گلس Victus+ با پشتیبانی از HDR 10+ و حداکثر روشنایی 1750 نیت قرار گرفته است. این بدان معناست که همه چیز حتی در خارج از منزل در زیر درخشان ترین نور خورشید، خیره کننده به نظر می رسد.

S22 Ultra جدیدترین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 در ایالات متحده (یا Exynos 2200 برای آنهایی که در بریتانیا و بقیه اروپا هستند) را در زیر چهره خود دارد. شما به کمک این گوشی، 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید. اما، متاسفانه هیچ اسلات کارت microSD در آن وجود ندارد، بنابراین فضای ذخیره سازی که خریداری می کنید تمام چیزی است که همیشه با شما خواهد بود. با این وجود، اینها برخی از مشخصات بسیار قدرتمند اولترا هستند. این گوشی می تواند هر چیزی را که شما به آن وارد می کنید، از برنامه های چند وظیفه ای گرفته تا جدیدترین بازی های سخت، مدیریت کند. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی به راحتی در صورت استفاده زیاد تا یک روز کامل و در غیر اینصورت، تا دو روز شارژ را نگه می دارد . علاوه بر آن، اگرهیچ شارژری در جعبه وجود نداشته باشد، از شارژ سریع 45 واتی سامسونگ نیز پشتیبانی می کند.

همانطور که از سری Galaxy-S انتظار دارید، دارای دوربین خیره کننده‌ای است، اگرچه این ویژگی یک مزیت نسبت به Galaxy S21 Ultra محسوب نمی شود. شما با خرید این گوشی، امکاناتی شامل: لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، زوم پریسکوپ 10 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی در پشت، به‌علاوه یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی دریافت می‌کنید. در این گوشی، سامسونگ قدرت زوم 3x، 10x و 30x را ارتقا داده است، بنابراین شما جزئیات بیشتر و رنگ‌های طبیعی دقیق‌تری را مشاهده خواهید کرد. ولی، در بخش دوربین های اصلی و زاویه باز نتایج تقریباً مشابهی با مدل قبلی خود S21 Ultra ارائه می دهد.

S22 Ultra دارای قلم S سامسونگ است که قبلا فقط در سری نوت دیده می شد. سامسونگ قلم S Pen را ارتقا داده و زمان تأخیر را به 2.8 میلی ثانیه کاهش داده است و این تفاوت واقعاً نسبت به قلم S Pen گلکسی نوت 20 اولترا قابل توجه است. برای یادداشت برداری و طراحی، لذت بخش است و زمانی که از آن استفاده نمی شود در یک شکاف مخصوص در پایین تلفن قرار داده می شود. به اندروید 12 سری Samsung OneUI 4.1، حالت DeX مفید سامسونگ و رتبه IP 68 برای مقاومت در برابر آب را نیز اضافه کنید. اگر بخواهیم در مورد معایب آن صحبت کنیم، باید بگوئیم که شامل: دارای اندازه بزرگی است، هیچ شارژری در جعبه آن وجود ندارد (سیاست جدید اپل و سامسونگ برای حفظ محیط زیست در جهت جلوگیری از تولید بیشتر زباله های الکترونیکی است)، و هیچ اسلات کارت microSD وجود ندارد.

محدوده قیمت Samsung Galaxy S22 Ultra از 1200 دلار شروع می شود و ارزش این سرمایه گذاری را دارد.

       مطالب مرتبط


 

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − شش =