گوگل وصله امنیتی اندروید14 را منتشر کرد

گوگل وصله امنیتی اندروید14 را منتشر کرد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , , , ,

گوگل برای رفع مشکل ذخیره سازی گوشی های پیکسل وصله امنیتی اندروید14 را به تازگی منتشر کرد.

شرکت Google عرضه بروزرسانی نرم افزار ماهانه مربوط به ماه نوامبر 2023 را آغاز کرده است. وصله امنیتی جدید چندین مشکل اندروید14 را که گریبان گیر کاربران گوشی های پیکسل شده بود را، برطرف می کند. یکی از این مشکلات، دسترسی به فضای ذخیره‌سازی در گوشی های پیکسل مجهز به تراشه Tensor بود که در گوشی های پیکسل6 به بالاتر رخ داده بود. در حال حاضر کاربران گوشی های پیکسل4a، پیکسل 5a، پیکسل 5، پیکسل6، پیکسل 6پرو، پیکسل 6a، پیکسل 7، پیکسل7 پرو، پیکسل 7a، تبلت پیکسل، گوشی تاشو پیکسل، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو می توانند این بروز رسانی را دریافت کنند.
به احتمال زیاد این آخرین آپدیت ماهانه امنیتی نسخه های آزمایشی اندروید 14 خواهد بود. کاربران نسخه قدیمی پیکسل a4 می توانند همین بروز رسانی را تحت اندروید 13 و باشماره TQ3A.230805.001.S1 دریافت کنند. البته آپدیت جدید فقط محدود به وصله امنیتی نمی شود و مشکلات دیگری را هم در بر می گیرد. این مشکلات به سه دسته کلی تقسیم می شود که عبارتند از:

1- نمایشگرها و گرافیک
فلش های سبزی به صورت ناگهانی حین کار با گوشی برای کاربران ایجاد می شد که در نسخه جدید به طور کامل برطرف شد.

2- NFC
مشکلاتی که گاهی اوقات باعث اختلال در سرویس NFC یا سرویس های مرتبط در شرایط خاص می شود.

3- سیستمی

• مشکلی که گاهی اوقات باعث بی‌ثباتی سیستم می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که برنامه‌ها، نیاز به نصب برنامه ای داشته باشند که در سیستم وجود ندارد.

• راه اندازی مجدد برخی از دستگاه های چند کاربره.

4- رابط کاربری

مشکلی که گاهی اوقات باعث ناپدید شدن آیکون های دسکتاپ بعد از باز کردن قفل دستگاه می شود..

مشکلی که باعث بهم ریختگی کاغذ دیواری گوشی هایی که بریدگی دوربین در قسمت نمایشگر دارند.

5- قابلیت لمسی

اشکالی که گاهی اوقات باعث تیرگی صفحه در زمان تماس انگشت کاربر با صفحه رخ می دهد، به خصوص در گوشی های پیکسل8 و پیکسل 8 پرو.

گوگل انتشار آپدیت جدید را به تدریج تا پایان هفته انجام می دهد. برای بروزرسانی باید به قسمت تنظیمات > سیستم > به‌روزرسانی سیستم گوشی خود بروید تا ببینید آپدیت دستگاه شما برای نصب آماده است یا خیر!!

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

19 + سیزده =