حل مشکل دسترسی به فضای ذخیره سازی اندروید14 در گوشی های پیکسل6!

حل مشکل دسترسی به فضای ذخیره سازی اندروید14 در گوشی های پیکسل6!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

گوگل به زودی مشکل دسترسی به فضای ذخیره سازی اندروید14 را در گوشی های پیکسل 6 و مدل های بالاتر برطرف می کند.

زمان زیادی از انتشار نسخه بروزرسانی اندروید14 نگذشته است که بعضی از کاربران گوشی های پیکسل با مشکلات عدم دسترسی به فضای ذخیره سازی در گوشی های پیکسل6 و مدل های جدیدتر مواجه شدند. گوگل اندکی بعد از گزارش کاربران، این خبر را تایید کرد و قول داد این مشکل را به زودی با انتشار آپدیت جدید برطرف می کند. در حال حاضر، گوگل با انتشار آزمایشی یک آپدیت جدید برای یک سری از کاربران ادعا می کند که این مشکل را برطرف کرده است.

این باگ جدید به صورت ریستارت های مداوم و عدم دسترسی به فضای ذخیره سازی رسانه ها خود را نشان داد. Google تا انتشار آپدیت بعدی به کاربران توصیه کرد در صورت بروز چنین اتفاقی، گوشی خود را به تنظیمات اولیه کارخانه برگردانند. البته این پاسخی نبود که کاربران منتشر شنیدن آن بودند زیرا، اولا این کار به زمان زیادی نیاز داشت و دوما آنها مجبور بودند از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا به طور کامل از بین نرود.

اما، روز گذشته گوگل یک راه حل دیگر برای حل آن ارائه داد که متأسفانه نمی تواند یک راه حل قطعی باشد. زیرا، این بروز رسانی را به صورت آزمایشی فقط در اختیار تعدادی از کاربران قرار داد. این شرکت اعلام کرد که تا دو هفته دیگر نسخه اصلی آپدیت را در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد داد و امیدوار است با انتشار آن دستگاه های آسیب دیده را به حالت قبل برگرداند.

بروز رسانی فعلی فقط از طریق شبکه های بی سیم (OTA) در دسترس کاربرانی قرار خواهد گرفت که برای دریافت آن از قبل ثبت نام کرده بودند. این کاربران از قبل فرم درخواست Google را دریافت و ثبت نام کردند. اگر گوشی شما مدام ریستارت می شود احتمال دارد، آپدیت جدید نتواند تمامی اطلاعات شما را بازیابی کند. در این حالت، تنها راه فقط برگشتن به تنظیمات اولیه کارخانه است. البته اگر از گوشی های پیکسل گوگل استفاده می کنید بهتراست قبل از این کار با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا ببینید راه حل دیگری هم وجود دارد یا خیر؟!

با این حال گوگل امیدوار است با بروز رسانی OTA دیگر نیازی به این کار نباشد. توجه داشته باشید که مشکل دسترسی به فضای ذخیره‌سازی دستگاه‌های چندین کاربره نمایه های مهمان، پروفایل های محدود شده و پروفایل های فرزند را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین علت، گوگل توصیه می کند تا زمانی که به‌روزرسانی OTA در دسترس دستگاه شما قرار نگرفت از ایجاد یا ورود به یک کاربر ثانویه در دستگاه خود خودداری کنید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

12 + سیزده =