گوگل نسخه اندروید 14 بتا 5.1 را منتشر کرد

گوگل نسخه اندروید 14 بتا 5.1 را منتشر کرد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

گوگل هفته اخیر آخرین نسخه آزمایشی اندروید14 را منتشر کرده بود و ادعا کرد که نسخه نهایی این سیستم عامل را به زودی عرضه می کند. اما به نظر می رسد این طور نیست!

طبق گزارش فون ارنا؛ پنج شنبه گذشته با انتشار نسخه آزمایشی آخر اندروید14 همه منتظر عرضه نسخه نهایی بودند. اما، به نظر می رسد گوگل خلاف قولی که داد عمل کرد. گوگل این هفته دوباره با انتشار یک نسخه آزمایشی دیگر همه را غافلگیر کرد.

در حال حاضر، نسخه اندروید 14 بتا 5.1 در دسترس همه کاربران قرار گرفت. با توجه به اطلاعیه گوگل این نسخه همراه با یک سری تغییرات جزئی عرضه شد که عبارتند از:
1- مشکل شماره گیری ثابت و تشخیص سیم کارت برطرف شد.
2- مشکلی که باعث قطع اتصال شبکه 5G در اپراتورها می شد، به طور کامل حل شد.
3- مشکل نمایش صفحه خالی بعد از باز شدن قفل صفحه که در بعضی از گوشی ها به وجود آمده بود، برطرف شد.
4- کاغذ دیواری پویا که به شکل پر بود در گوشی تاشو پیکسل فولد غیرفعال شد تا، در عملکرد گوشی مشکلی پیش نیاید. البته، گوگل قول داده است بعد از رفع بگ های آن در نسخه نهایی دوباره عرضه می شود.

این نسخه بروز رسانی در دسترس گوشی های Pixel 4a 5G, Pixel 5, Pixel 5a, Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel Fold و پیکسل تبلت عرضه شد. برای دانلود ونصب این نسخه باید به بخش تنظیمات»» دستگاه»» بروزرسانی دستگاه مراجعه کنید و دستوراعامل های آن را به ترتیب انجام دهید. نسخه بروز رسانی 5.1 برای گوشی پیکسل6 پرو حدود 7.69 مگابایت حجم دارد. اگر می خواهید از نصب آن مطمئن شوید، شماره نسخه نصب شده باید به شماره UPB5.230623.005 نمایش داده شود.
اوایل سال 2023 گوگل جدول زمانی نسخه های آزمایشی اندروید 14 را منتشر کرده بود. طبق جدول زمانبندی، اندروید14 باید در 4 نسخه عرضه می شد. هنوز معلوم نیست نسخه بعدی همان نسخه نهایی اندروید14 خواهد بود یا خیر! این شرکت سال گذشته نسخه نهایی اندروید 13 را در 15 آگوست منتشر کرد. بنابراین تا همین جا گوگل چند روزی از زمانبندی سال گذشته عقب مانده است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار + 10 =