رابط کاربری جدید در اپلیکیشن مرورگر گوگل!

رابط کاربری جدید در اپلیکیشن مرورگر گوگل!

آخرین بروز رسانی: 21 مرداد 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

گوگل مشغول آزمایش یک رابط کاربری جدید در نسخه پیش فرض مرورگر گوشی های اندرویدی است.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ گوگل می خواهد از رابط کاربری جدید کارتی در اپلیکیشن نمادین جستجوی خود استفاده کند. این رابط کاربری هر نتیجه جستجو را به صورت یک کارت با لبه های گرد نشان می دهد تا کاربر نقطه پایان کارت فعلی و شروع کارت بعدی را ببیند. در واقع، رابط کاربری جدید هر نتیجه را در کارت مخصوص به خود قرار می‌دهد. همزمان نوار جستجو در بالا بزرگتر می‌شود تا بتواند متن بیشتری را در خود جای دهد و نتایج بهتری را به کاربر ارائه بدهد. رنگ پس‌زمینه همچنان ساده و بدون تم باقی می‌ماند اما، رابط کاربری کارتی می تواند در هر دو حالت روشن و تاریک کار ‌کند. شرکت می خواهد با این تغییر، برنامه قدیمی را از حالت کسل کننده خارج کند. البته هنوز معلوم نیست ظاهر جدید فقط مربوط به تست A/B گوگل است و بعد پایان مهلت مقرر حذف خواهد شد یا خیر؟!

البته این که گوگل در مرحله تست رابط کاربری جدید در برنامه مرورگر پیش فرض قرار دارد به این معنی نیست که، ویژگی های آن را حفظ خواهد کرد. به عنوان نمونه، Google ژانویه سال جاری تغییراتی در متریال یو قسمت نوار پایینی مرورگر ایجاد کرده بود. طبق این تغییرات، نوار پایین برنامه Google به سه آیتم مختلف با نام های کشف(Discover)، جستجو (Search)یا مجموعه‌ها(Collections) مجهز شد. برگه‌ای که روی آن ضربه می‌زنید به شکل یک «قرص آبی» نمایش داده می شد. این ویژگی خیلی کاربردی بود اما، شرکت تصمیم گرفت این ویژگی را برای همیشه حذف کند و به آزمایش خود خاتمه دهد.

مرورگر اندروید گوگل

اگر این شرکت بتواند نوار پایین را به صورت پویا و با طرح‌بندی کارتی در نتایج جستجو ترکیب کند، برنامه Google می تواند نمای جدیدتری به خود بگیرد. شاید گوگل تصمیم بگیرد که رابط کاربری شبیه کارت را برای نتایج جستجو حفظ کند، زیرا به نتایج نظم بیشتری می دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

15 − 5 =