قابلیت جدید گوشی های آیفون برای محافظت از چشم کاربران!

قابلیت جدید گوشی های آیفون برای محافظت از چشم کاربران!

آخرین بروز رسانی: 28 خرداد 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

اپل می داند نور گوشی های موبایل تاثیر منفی روی چشمان کاربران می گذارد. به همین دلیل، قابلیت جدید در گوشی های آیفون اضافه کرد تا بتواند از چشمان شما محافظت می کند.

طبق گزارش فون ارنا؛ کاربران آمریکایی روزانه به طور متوسط چهار ساعت با گوشی موبایل کار می کنند. اگر سایر دستگاه های دیجیتال مانند مانیتور رایانه را هم به آن اضافه کنید به 7 ساعت در روز افزایش می یابد. یکی از اثراتی منفی که این کار بر بدن می گذارد، نزدیک بین شدن چشمان ماست. چشمان ما جوری طراحی نشدند که بتوانند مدت طولانی به این روند ادامه دهند. بنابراین، اپل تصمیم گرفت با افزودن ویژگی جدید به ios17 و ipados17 مانع از وارد شدن آسیب بیشتر به چشمان ما شود.

آخرین نسخه از سیستم عامل اپل برای آیفون و آیپد به ویژگی Screen Distance یا “فاصله صفحه نمایش” مجهز است که می تواند به کاهش خطر نزدیک بینی به خصوص در کودکان کمک کند.

نزدیک بینی یک نوع اختلال بینایی است که در آن اشیاء دور تار به نظر می رسند. گوشی های موبایل مهم ترین عامل اختلال بینایی در کودکان هستند. اغلب کودکانی که از تلفن استفاده می کنند، از فاصله خیلی نزدیک به آن خیره می شوند. چشم پزشکان معتقدند بین نزدیک بینی و کارهایی که نیاز به تمرکز بینایی زیادی دارند یک ارتباط وجود دارد.

اختلال بینایی ios17

ویژگی جدید اپل به شما کمک می کند گوشی های آیفون و آیپد را در یک فاصله استاندارد از خود نگه دارید. این یک ویژگی اختیاری است و می‌توان آن را از Setting>> Screen Time >> Screen Distance فعال کرد. این ویژگی زمانی که شما مدت طولانی گوشی را در فاصله کمتر از 12 اینچی نگه داشتید، هشدار می دهد که باید فاصله استاندارد خود را با دستگاه رعایت کنید.

ویژگی Screen Distance از دوربین TrueDepth برای تعیین فاصله بین نمایشگر و چشمان شما استفاده می کند. این ویژگی در مدل های آیفون XS به بعد، آیپد پرو ۲۰۱۸ به بعد قابل دسترسی است. فناوری دیجیتال سبک زندگی همه ما را تغییر داده است و اگر اقدامات احتیاطی انجام نشود می تواند باعث بروز مشکلات چشمی شود. در حال حاضر، بیشتر از نصف جوانان به اختلال نزدیک بینی دچارند که، حدود دو برابر بیشتر از 50 سال سال قبل می باشد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

8 + 9 =