نسخه اندروید 14 بتا3 طول عمر باتری را افزایش می دهد

نسخه اندروید 14 بتا3 طول عمر باتری را افزایش می دهد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

گوگل به تازگی نسخه سوم آزمایشی اندروید14 را منتشر کرد. نسخه جدید می تواند طول عمر باتری را تا حدزیادی افزایش دهد.

نسخه سوم آزمایشی اندروید 14 یک ویژگی بسیار خوب دارد. شما با فعال کردن ویژگی Battery Saver می توانید مدت شارژ گوشی خود را افزایش دهید. برای این کار باید به قمست تنظیمات بروید و در بخش Battery گزینه Battery Saver را فعال کنید.

اولین چیزی که متوجه آن خواهیم شد این است: گوشی حالت تاریک می رود تا بتواند در شارژ گوشی شما صرفه جویی کند. علاوه بر این، اجرای برخی برنامه ها در پس زمینه را محدود یا متوقف می کند تا مصرف انرژی گوشی را کاهش دهد. البته این کار جدیدی نیست!

طبق گزارش فون ارنا؛ کار جدیدی که ویژگی بهینه‌سازی باتری در نسخه سوم اندروید 14 انجام داد، کم‌نور کردن تصویر زمینه است. برای این کار لازم باید Extreme Battery Saver را فعال کنید یا از حالت Bedtime در Digital Wellbeing استفاده کنید تا نور پس زمینه کم رنگ شود. با این کار چه اتفاقی می افتد؟! هنگامی که شما باتری بهینه ساز را فعال می کنید، دیگر باتری زود شارژ خالی نمی کند. مشکلی که اخیرا توسط کاربران گوشی های گوگل پیکسل پیش آمده بود. طبق گزارش کاربران، گوشی های پیکسل 6 پرو و پیکسل 7 پرو با وجود آن که به باتری 5000 میلی آمپری مجهز بودند، نمی توانستند شارژ را نگه دارند.

تنظیمات اندروید 14

هنگامی که تصویر زمینه کم نور می شود، کنتراست بالاتری را با پس زمینه تاریک و نمادهای برنامه روشن ایجاد می کند. این باعث می‌شود که برنامه‌های مورد نظر شما در صفحه اصلی راحت‌تر نمایش داده شود. این ویژگی می تواند در شب خیلی به کارتان بیاید.

یکی از تغییرات دیگری که در این نسخه متوجه می شویم این است که گزینه Extreme Battery Saver لیست جداگانه ندارد و تحت همان قابلیت Battery Saver نمایش داده می شود. با فعال کردن آن بیشتر ویژگی ها خاموش می شوند و فقط شما می توانید از برنامه ضروری استفاده کنید. برای فعالسازی آن باید، به Settings > Battery > Battery Saver مراجعه کنید و روی دکمه کنار Extreme Battery Saver ضربه بزنید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

شانزده + 10 =