فیلمبرداری از گوشی در اندروید 14 و 13بدون نمایش نوتیفیکشن!

فیلمبرداری از گوشی در اندروید 14 و 13بدون نمایش نوتیفیکشن!

آخرین بروز رسانی: 30 اردیبهشت 1402توسط برچسب‌ها: , ,

اگر از کاربران گوشی های اندروید هستید حتما در زمان فیلمبرداری از صفحه گوشی خود، با اعلان های ناگهانی مواجه شده اید!

android 14اسکرین رکورد

در حالت عادی، کاربر اندرویدی زمانی که مشغول فیلمبرداری از صفحه نمایش گوشی خود بود با نمایش اعلان برنامه ها، مجبور بود فیلمبرداری را متوقف کند. در غیر اینصورت، اعلان ها در تصاویر ویدئویی قابل مشاهده بود. میشل رحمان یکی از خبرنگاران حوزه فناوری به تازگی موفق شد برای حل این مشکل، در سیستم عامل اندروید14 یک قابلیت جدید پیدا کند.

در اندروید های قبلی هنگام ضبط فیلم، شماره های معکوس به کاربر نمایش داده می شود. اگر شانس با شمار یار باشد، هیچ اعلانی در صفحه مشاهده نمی کنید. در اندروید14 قابلیتی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن، مشخص کنید که فقط یک برنامه هنگام ضبط فیلم اجرا شود. برای این کار باید نوار بالایی گوشی خود را به سمت پایین بکشید سپس، آیکون screen record را انتخاب کنید.

با انتخاب این آیکون شما به صفحه دیگری به نام Start Recording هدایت می شوید. در این صفحه از کادر متنی Enter Screen گزینه A signal app را انتخاب کنید. سپس دکمه Start Recording را انتخاب کنید و برنامه مورد نظر خود را اجرا کنید. بعد از پایان ضبط، دکمه توقف را بزنید.

andrid14 screen 2andrid14 screen 3andrid14 screen 4andrid14 screen 5

برای قطع اعلان ها در اندروید13 باید منوی بالایی گوشی خود را به سمت پایین بکشید تا وارد تنظیمات سریع گوشی شوید. از میان گزینه ها به دنبال screen record بگردید. روی آن ضربه بزنید تا برای شما یک پیغام هشدار نمایش داده شود. این پیغام به شما هشدار می دهد حین فیلمبرداری اطلاعات مهمی مانند رمزعبور، تصاویر، پیام ها و صداها در قسمت اعلان نمایش داده می شود. شما می توانید ضبط صدا را خاموش کنید تا زمانی که صفحه را لمس کردید، نمایش داده شود. برای شروع ضبط باید دکمه Start در پایین کادر را انتخاب کنید. حالا شمارس معکوس در گوشه سمت راست نوار وضعیت را می توانید مشاهده کنید. با اتمام زمان ضبط، دکمه توقف را ضربه بزنید.

اندروید 13

همانطور که متوجه شدید اندروید 13 مانند اندروید 14 گزینه ای برای ضبط یک برنامه واحد ندارد. بعد از پایان ضبط و ارسال آن به مخاطب، بهتراست فایل ویدئویی را از گوشی حذف کنید زیرا، فضای زیادی را اشغال می کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

2 × سه =