سامسونگ نسخه بروز رسانی One UI 5.1 را منتشر کرد

سامسونگ نسخه بروز رسانی One UI 5.1 را منتشر کرد

آخرین بروز رسانی: 26 بهمن 1401توسط برچسب‌ها: ,

سامسونگ همزمان با روز جهانی عشق نسخه بروز رسانی جدید رابط کاربری One UI 5.1 را در اروپا منتشر کرد.

براساس گزارش فون اریا؛ شرکت کره ای سامسونگ همزمان با ولنتاین انتشار نسخه بروز رسانی One UI 5.1 را برای سری گلکسی S و گوشی های تاشو Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 در اروپا، آغاز کرد.

به طور کلی، عرضه بهترین گوشی سامسونگ با انتشار نسخه جدید رابط کاربری مصادف شد. علاوه بر این، غول فناوری کره جنوبی اعلام کرد نسخه رابط کاربری جدید برای گوشی های تاشوGalaxy Z Fold 3 ،  Galaxy Z Flip 3و گلکسی نوت 20 اولترا تا هفته آینده منتشر خواهد شد. رابط One UI 5.1 هفته قبل همزمان با انتشار گلکسی S23 معرفی شد. اگر به خاطر داشته باشید رابط کاربری جدید در تاریخ 17 فوریه آغاز شد. بنابراین، گوشی های Galaxy S22 Ultra  و Z Fold 4  اولین گوشی هایی بودند که این بروز رسانی را دریافت کرده اند.

حجم این نسخه بروز رسانی بستگی به نوع گوشی شما دارد و می تواند تا 2 گیگابایت حجم داشته باشد. این بسته نرم افزاری شامل یک وصله امنیتی هم می شود که می تواند از دستگاه شما محافظت کند. برای این که ببینید نسخه بروز رسانی جدید برای گوشی شما  وجود دارد یا خیر، کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید:
Settings > Software update

ویژگی های جدید One UI 5.1

نسخه بروز رسانی One UI 5 در کنار Galaxy Z Fold 4/Galaxy Z Flip 4 منتشر شد و مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 است. این بروزرسانی‌ها امکانات زیادی را به ارمغان می آورد که به نوعی یک تغییر بزرگ در دنیای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری محسوب می شود. مهم ترین ویژگی های آن عبارتند از:

Samsung Notes که یکی از پرکاربرد ترین برنامه های پیش فرض در گوشی های گلکسی است. در نسخه جدید خیلی قدرتمندتر ظاهر شده است. به عنوان نمونه، این برنامه به شما امکان می‌دهد در هنگام تماس ویدیویی Google Meet همزمان اسناد را با دوستان خود ویرایش کنید.

os oneUi5 2

ویژگیExpert RAW توانست قابلیت های دوربین را تا حدودی ارتقا دهد. شما می توانید از منوی حالت‌های توسعه‌یافته در برنامه دوربین راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید. قبل از این برنامه Expert RAW به عنوان یک برنامه جداگانه قابل دسترسی بود. اما حالا می توانید به صورت مستقیم از بخش منوی دوربین به آن دسترسی داشته باشید.

os oneUi 3
یکی دیگر از ویژگی ها مربوط به حالت‌های روتین است که می توانید با استفاده از آن تنظیمات تلفن خود را بسته به موقعیت مکانی، وضعیت فعلی یا سایر فعالیت‌ها سفارشی کنید. با Routines می‌توانید تنظیماتی مانند اشتراک‌گذاری سریع، حساسیت لمسی و حتی تغییر آهنگ زنگ یا کاغذدیواری را کنترل کنید. علاوه بر این، یک ویجت جدید آب و هوای پویا وجود دارد که ظاهر آن با توجه به شرایط آب و هوایی یا مکان فعلی شما تغییر می کند.

اگر شما هم یک گلکسی بوک و هم یک گوشی گلکسی دارید، می‌توانید آن ها را تحت یک دستگاه واحد استفاده کنید. یک قابلیت به شما امکان می دهد از یک ماوس، صفحه کلید و یک کلیپ بورد مشترک بین دو دستگاه استفاده نمایید. اگر از ویژگی Link to Windows در تلفن خود استفاده می کنید، می توانید از ویژگی handoff لذت ببرید. این قابلیت به شما امکان می دهد تا فعالیت های خود را بین محصولات مختلف سامسونگ سوئیچ کنید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یازده − نه =