باگ جدید در Google Calendar: ایجاد رویدادهای جعلی!

باگ جدید در Google Calendar: ایجاد رویدادهای جعلی!

آخرین بروز رسانی: 4 دی 1401توسط برچسب‌ها: , ,

بر اساس گزارش برخی از کاربران سرویس Google Calendar‌، با استفاده از محتواهای جیمیل رویدادهای جعلی به کاربران نمایش می دهد.

شاید تعدادی از شما هم با این باگ مواجه شده اید. به عنوان مثال، در تقویم گوگل رویدادی را ببینید که هیچ وقت با آن از قبل برخورد نکرده بودید. به نظر می رسد این اتفاق روز گذشته برای تعدادی از کاربران رخ داده است. این برنامه از پیام‌های تصادفی صندوق پستی Gmail برای نمایش این رویدادهای جعلی استفاده کرد. به نظر می رسد تاریخ و زمان ایمیل‌های تصادفی Gmail باعث بروز این مشکلات شده است.

طبق گزارش فون اریا؛ یکی از کاربران به نام کریستینا استفنز (@CEStephens) در یک توییت به طور کامل توضیح داد که چگونه تقویم Google او با رویدادهای تصادفی که بر اساس محتوای ایمیل‌های بازاریابی و خبرنامه‌هایی که به حساب Gmail او ارسال گردید، پر شده است. سایت 9to5Google گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن تعدادی از حساب های آن‌ها در تمام طول روز گذشته یک رویداد به نام «اعلامیه حریم خصوصی مالی ایالات متحده» را به عنوان یادآوری در گوشی های کاربران اندرویدی نمایش داد. احتمال زیاد این رویداد از روی یک خبرنامه ارسالی به حساب جیمیل منتشر شد.

هیچ دلیل منطقی برای این اتفاق وجود ندارد اما می توانید از وقوع آن جلوگیری کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید: از برنامه Google Calendar، به بخش تنظیمات Google Calendar بروید (علامت چرخ دنده در سمت چپ بالای صفحه). حالا صفحه را اسکرول کنید تا به قسمت Events from Gmail برسید. تیک نمایش رویدادها از Gmail یا Show events automatically created by Gmail in my calendar را بردارید.

انجام این کار خواندن رویدادهای تقویم را از طریق پیام‌های تصادفی Gmail متوقف می کند و علاوه بر آن، مانع از ارسال رویدادهای واقعی از Gmail می‌شود. اگر از ارسال اطلاعات پرواز، رزرو هتل و رستوران و رویدادهای مهمی که به تهیه بلیط نیاز دارند مانند فیلم‌ها و کنسرت‌ها به حساب جیمیل لذت می‌برید، این تیک را بر ندارید.

احتمالا گوگل به زودی این باگ را رفع می کند. همه کاربران Google Calendar با این مشکل مواجه نیستند، پس نگران نباشید!

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

3 + 16 =