گوگل نسخه جدید Recorder را منتشر کرد

گوگل نسخه جدید Recorder را منتشر کرد

آخرین بروز رسانی: 12 آذر 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

گوگل برنامه Recorder را برای تمام گوشی های سری پیکسل بروز رسانی کرد.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از 9to5Google؛ نسخه 4.2 این برنامه اکنون از طریق فروشگاه Google Play در دسترس کاربران قرار گرفته است. برنامه رکوردر، این قابلیت را دارد که با استفاده از هوش مصنوعی به صورت همزمان صدا را به متن تبدیل کند.

تنظیمات رکوردر-2
یکی از امکانات جدیدی که به آن اضافه شده است، برچسب های بلندگوست. برچسب های بلندگو چیست و چه کاری انجام می دهند؟ این برنامه هنگام ضبط “به طور خودکار هر بلندگو را شناسایی و برچسب گذاری می کند.” این ویژگی وقتی به کار می آید که شما بخواهید بدانید آن متنی را که می خوانید چه کسی گفته است. سخنرانان مختلف در رونوشت ها به عنوان بلندگو 1، بلندگو 2، بلندگو 3 و غیره ظاهر می شوند. کاربران می توانند به هر گوینده یک نام اختصاص دهند.

تنظیمات رکوردر-3
علاوه بر این موارد؛ به هر بلندگو رنگ و شکل Material You اختصاص داده می شود. Google در توضیحات این نسخه می گوید: “مدل‌های صوتی به طور موقت در دستگاه ذخیره می‌شوند تا زمانی که برچسب‌گذاری بلندگوی رونوشت شما تکمیل شود و سپس در عرض چند دقیقه حذف می شوند. برچسب‌های نوشتاری بلندگو در بخش رونوشت ذخیره می‌شوند و می‌توانند توسط شما به‌روزرسانی شوند. “

گوگل در ادامه افزود: “اگر تلفن شما بر اثر فعالیت زیاد خیلی داغ شد، برچسب‌های بلندگو کار نمی‌کنند. پس از به‌روزرسانی به نسخه 4.2، دکمه جدیدی را در گوشه سمت راست رابط کاربری ضبط برنامه مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد برچسب‌های بلندگو را به سرعت روشن یا خاموش کنید. این کار را می توانید در “تنظیمات” نیز انجام دهید.

تنظیمات رکوردر با هدفون

هر بار که یک شخص جدید صحبت می کند، یک خط جدید در رونویسی شروع می شود. با فشار دادن دکمه «ویرایش برچسب‌های بلندگو» شما می توانید برای هر گوینده یک نام مجزا اختصاص دهید یا رونوشت را از یک نقطه خاص تقسیم کنید. این به‌روزرسانی تنظیمات میکروفون را نیز تغییر خواهد داد و شما می توانید با استفاده از میکروفون تلفن یا میکروفون خارجی (از جمله میکروفون در لوازم جانبی بلوتوث) صدا را ضبط کنید.

نسخه جدید برنامه برای همه سری های گوشی پیکسل قابل استفاده است. ویژگی های جدید در جلسات سخنرانی، شرکت ها و کلاس های درس می تواند خیلی به کار ما بیاید. اگر به طور پیش فرض در گوشی خود این برنامه را ندارید، باید از فروشگاه گوگل پلی آن را دانلود کنید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده − هفده =