آموزش نصبiOS16

آموزش نصبiOS16

آخرین بروز رسانی: 19 شهریور 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

طبق گزارش های فن تک، رویداد آیفون 14 شرکت اپل بلاخره برگزار شد و طبق معمول، با به‌روزرسانی نسخه نرم‌افزاری برای همه آیفون‌های جدید، یعنی iOS16 همراه بود. اگر به دنبال راهنمای مراحل بروزرسانی آیفون خود به iOS16 هستید، به جای مناسب آمده اید! ما در این مقاله شما را کمک خواهیم کرد تا مرحله به مرحله نسخه ios جدید را نصب نمایید.

برای ارتقا به iOS16 به چه چیزهایی نیاز دارید؟
اول از همه، مطمئن شوید که آیفون شما یکی از مدل هایی است که iOS16 از آن پشتیبانی می کند. اگر آیفون شما در لیست زیر نیست، متأسفانه نمی توان از نسخه جدید iOS استفاده کرد.

گوشی های پشتیبانی شده از iOS16:

  • آیفون 14 (همه مدل ها)
  • آیفون 13 (همه مدل ها)
  • آیفون 12 (همه مدل ها)
  • آیفون 11 (همه مدل ها)
  • iPhone Xs / iPhone Xs Max
  • آیفون Xr
  •  آیفون ایکس
  •  آیفون 8 / آیفون 8 پلاس
  • آیفون SE (نسل دوم یا جدیدتر)

اگر یکی از این گوشی ها را داشته باشید، می توانید به iOS16 ارتقا دهید!

گام بعدی این است که مطمئن شوید فضای ذخیره‌سازی کافی در گوشی خود دارید، اگر فضای کافی ندارید، قبل از این که بتوانید ارتقا دهید، از شما خواسته می خواهد چند گیگابایت فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را آزاد کنید.
قبل از ادامه، از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

قبل از این که بروزرسانی را انجام دهید، اپل پیشنهاد می‌کند از اطلاعات آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته اجباری نیست، ممکن است بخواهید این کار را برای اطمینان خاطر خود انجام دهید. به طور معمول، نسخه پشتیبان زمانی که گوشی خود را عوض می کنید، گم می شود یا آسیب می ببیند، به کار شما می آید.

برای پشتیبان گیری از آیفون خود، کافی است به اپلیکیشن Settings بروید، سپس روی نام خود و سپس iCloud ضربه بزنید. سپس گزینه iCloud Backup را انتخاب نمایید.

حالا اتصال شبکه وای فای را چک کنید، زیرا برای به روز رسانی نرم افزار واقعی به آن نیاز خواهید داشت.

بروز رسانی به iOS16

مرحله 1: در صفحه اصلی آیفون خود، برنامه تنظیمات را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا کتابخانه برنامه شما نمایان شود و “Setting” را در کادر جستجو در بالا وارد کنید.

ios16 1 2

مرحله 2: در تنظیمات، به پایین صفحه بروید تا General را پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید.

ios16 1 3

مرحله 3: از این قسمت، روی Software Update ضربه بزنید.

ios16 1 4

مرحله 4: هنگامی که iOS16 مشاهده کردید، گزینه “Install Now” را ضربه بزنید. حالا دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. گوشی شما در نهایت راه اندازی مجدد می شود و از شما می خواهد که رمزعبور خود را وارد کنید.

توجه: اگر گوشی شما از نسخه iOS قدیمی‌تر ازiOS15 استفاده می‌کند، قبل از این که بتوانید به iOS16 بروید، ابتدا از شما خواسته می‌شود آن را به‌روزرسانی نمایید.

تبریک می‌گوییم iOS16نصب شد! به طور خلاصه بخش هایی که اپل عملکرد آن را ارتقا داده است شامل، صفحه‌های قفل قابل تنظیم با اپل واچ مانند ویجت‌ها، ارتقای نحوه اعلان‌ها، مکان نمایش آن‌ها و نحوه تعامل افراد با آنها، بهبود برنامه Messages و به طور کلی بهبود کیفیت زندگی آن ها می باشد.

iOS16 چه زمانی منتشر می شود؟

اپل رسما تایید کرده است که iOS16 در روز دوشنبه 12 سپتامبر سال 2022 منتشر می شود، بنابراین می توانید آیفون 16 خود را از همان تاریخ به روز رسانی کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

16 − شش =