مدیر عامل شرکت جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس استعفا داد

مدیر عامل شرکت جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس استعفا داد

شرکت اسراییلی نرم افزارهای جاسوسی NSO Group سازنده جاسوس افزار پگاسوس، روز یکشنبه اعلام کرد که مدیر اجرایی آن Shalev Hulio از سمت خود کناره گیری می کند و یارون شوهات، مدیر ارشد عملیات، برای نظارت بر سازماندهی مجدد شرکت قبل از تعیین جانشین منصوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از دلایل استعفای این شرکت شارنده نرم افزارهای جاسوسی با های فن تک همراه باشید.

یک منبع نزدیک به شرکت تأیید کرد که حدود 100 کارمند به عنوان بخشی از طرح سازماندهی مجدد شرکت اخراج خواهند شد و شوهات تا زمانی که هیئت مدیره یک مدیرعامل جدید را تعیین کند، شرکت را رهبری خواهد کرد.
شرکت تولید کننده نرم‌افزار پگاسوس، پس از ادعاهایی مبنی بر سوء استفاده از ابزارهای آن توسط دولت‌ها و دیگر سازمان‌ها برای هک تلفن‌های همراه، با اقدامات قانونی درگیر بوده است.

NSO گفته است که فناوری آن برای کمک به دستگیری تروریست‌ها، پدوفیل‌ها و مجرمان سرسخت است و به مشتریان دولتی «تأیید شده و قانونی» فروخته می‌شود. این شرکت فهرست مشتریان خود را محرمانه نگه خواهد داشت و اسامی آن ها را منتشر نخواهد کرد.
شوهات در بیانیه ای گفت: «محصولات این شرکت به دلیل فناوری پیشرفته و توانایی اثبات شده آن در کمک به این مشتریان در مبارزه با جرائم سازمان یافته تروریستی، مورد تقاضای دولت ها و سازمان های مجری قانون می باشد.»
او افزود: «NSO اطمینان حاصل خواهد کرد که از فناوری‌های پیشگامانه این شرکت برای اهداف درست و شایسته استفاده می‌شود.» .

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

1 × 1 =