حمله هکری به بزرگترین شرکت رسانه ای جهان 8000 قربانی گرفت!!

حمله هکری به بزرگترین شرکت رسانه ای جهان 8000 قربانی گرفت!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

حمله هکری به بزرگترین شرکت رسانه ای جهان بیش از 80 هزار حساب کاربری را تحت تاثیر قرار داد.

دفتر دادستان کل ایالت مین به تازگی یک بیانیه رسمی در مورد حمله سایبری به شرکت رسانه ای National Amusements شرکت مادر CBS و پارامونت منتشر کرد. براساس این بیانیه، اطلاعات مالی بیش از 80 هزار نفر تحت تاثیر این نقض امنیتی قرار گرفت.

شرکت National Amusements یک شرکت رسانه ای آمریکایی است که در سال 2019 از ادغام CBS و Viacom تشکیل شد. این شرکت در حال حاضر صاحب معروفترین شبکه های تلویزیونی CBS، MTV، Nickelodeon، Showtime و Paramount Pictures است.

این شرکت در ماه جاری یک گزارش از حمله سایبری منتشر کرد که حدود 82128 نفر قربانی داشته است. این خبر اولین بار توسط رسانه TechCrunch فاش شد. این اطلاعات براساس پرونده حقوقی شرکت نزد دادستان کل ایالت مین تحت قانون حفظ حریم خصوصی دیجیتال ایالتی در سال 2005 افشا گردید. اما مدیران شرکت تا امروز هیچ اطلاعاتی در مورد این نفوذ غیرقانونی به صورت عمومی منتشر نکردند. بنابراین، نمی تواند خیلی دقیق ادعا کرد که اطلاعات مالی به سرقت رفته فقط مربوط به کارمندان می شود یا مشتریان آنها را هم در بر می گیرد؟!

طبق بیانیه دادستان مین این هک حدود یک سال پیش در تاریخ های 13 تا 15 دسامبر 2022 رخ داد و حدود 82128 قرانی داشت مه از بین این افراد حدود 64 نفر در این ایالت سکونت دارند. مدیران شرکت در تاریخ 22 دسامبر 2023 حدود 372 روز بعد از سرقت، شروع به اطلاع رسانی به مشتریان خود کردند.

در بیانیه رسمی شرکت آمده است:” National Amusementsحدود 15 دسامبر 2022 متوجه فعالیت های مشکوکی در شبکه های داخلی شرکت شد. ما بلافاصله اقدامات لازم را برای محافظت از شبکه های خود و به حداقل رساندن خسارت انجام دادیم.” با این حال، جمله آخری که در بیانیه آورده شد کمی با بیانیه دادستانی تناقض دارد. در بیانیه رسمی دفتر دادستانی تاریخ کشف این حمله را 23 اون 2023 اعلام کرد. این تناقض نشان می دهد که شرکت حتی با گذشت 8 ماه از این حمله، هنوز متوجه نفوذ مهاجمان نشده بود. بنا بر اظهارات دادستانی، هکرها موفق شدند در این حمله به اطلاعات مالی مانند “شماره حساب یا اعتبار” کاربران دسترسی پیدا کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − پانزده =