حملات DOS برای گوشی های آیفون دردسرساز شد!

حملات DOS برای گوشی های آیفون دردسرساز شد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

گوشی های آیفون زمانی که تحت حملات DOS قرار می گیرند، به طور کامل از کار می افتند.

کارشناسان امنیت سایبری در ماه سپتامبر گزارش دادند که برخی از هکرها از دستگاه های کوچک قابل حمل که معمولا برای اجرای بازی های قدیمی از آنها استفاده می شود، می توانند از طریق پروتکل بلوتوث BLE به گوشی های آیفون حمله کنند. حملات DOS می تواند در گام اول همه دستگاه هایی که بلوتوث آنها روشن است را غیر فعال کند و در مرحله بعدی اتصال همه دستگاه هایی که به آن متصل بوده اند را قطع کند. در نهایت، گوشی های آیفون مجدد راه اندازی می شود و کل این اتفقات که هر بار 3 دقیقه طول می کشد دوباره آغاز می شود.

Jeroen van derham یکی از محققان امنیتی بود که متوجه این حمله شد. او در مورد این حمله گفت:”زمانی که دو هفته پیش به هلند سفر کرده بودم، متوجه پاپ آپ هایی در گوشی آیفون خود شدم. تلفن من هر چند دقیقه یک بار این پیام ها را دریافت می‌کرد و سپس ریستارت می‌شد. سعی کردم گوشی را در حالت قفل قرار دهم، اما کمکی نکرد. تلفن من به طور کامل از کار افتاده بود. البته تا ریستارت شدن گوشی می توانید یک سری کارها را انجام دهید. اگر بلوتوث را به صورت پیش فرض غیرفعال نکنید، آیفون شما ممکن است هدف حمله DoS قرار گیرد. خبر خوب این است که هیچ آسیب دائمی به تلفن وارد نمی شود. اما، کاربرانی که با حملات DoS آشنایی ندارند در آن لحظه فکر می کنند گوشی آنها خراب شده است و می تواند تجربه دردناکی باشد. ساده ترین راه برای مقابله با این تهدیدات این است که بلوتوث خود را در امکان عمومی خاموش کنید. در غیر اینصورت اگر شخصی در محدوده 30 فوتی از بلوتوث دستگاه 169 دلاری Flipper Zero قرار داشته باشد، می تواند با ارسال پیام های DoS به گوشی آیفون شما آسیب برساند.

برای خاموش کردن اتصال بلوتوث کافی است به بخش تنظیمات > بلوتوث بروید و بلوتوث را خاموش کنید. البته برای متوقف کردن این حملات فقط غیرفعال کردن بلوتوث کافی نیست! برای غیرفعال کردن ویژگی اتصال، بهتر است دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. البته این حملات فقط محدود به گوشی های آیفون نمی شود و احتمال دارد دستگاه‌های اندرویدی نیز مورد حمله قرار بگیرند. حملات فعلی در حال حاضر فقط گوشی های آیفونی که نسخه iOS17 به بالاتر را دارند، تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، آیفون‌هایی که iOS16 یا نسخه‌های قدیمی‌تر دارند، از این حمله در امان خواهند بود.

اپل هنوز هیچ واکنشی نسبت به حملات DoS دستگاه های Flipper Zero نشان نداد و هیچ آپدیت نرم افزاری برای سیستم های مجهز به iOS17 منتشر نکرد. اپل قرار است نسخه آپدیت iOS 17/1/1 را تا هفته آینده منتشر کند. اما بعید به نظر می رسد این مشکل با بروزرسانی بعدی برطرف شود. آپدیت iOS 17/2 تا ماه آینده منتشر خواهد شد. حملات DoS نمی تواند اطلاعات شخصی را به سرقت ببرد یا روی دستگاه بدافزار نصب کند پس فعلا نگران نباشید! تنها کاری که این حملات می توانند انجام دهند ریستارت های مداوم و آزار دهنده است.

تا زمانی که اپل راه حلی برای این «مشکل» منتشر نکرد، بهتراست در امکان عمومی مانند اتوبوس، قطار، استادیوم، کشتی یا سینما بلوتوث گوشی خود را غیرفعال کنید. کاربران اندرویدی نیز می توانند در جستجو به قسمت Nearby Share بروند و «نمایش اعلان ها» را خاموش کنند. توصیه می کنیم قبل از حضور در چنین اماکنی بلوتوث را غیر فعال کنید زیرا، در زمان حمله فرصت کافی برای این کار ندارید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

17 − 12 =