هکرهای کره شمالی حمله کننده به شرکت هارمونی، شناسایی شدند!

هکرهای کره شمالی حمله کننده به شرکت هارمونی، شناسایی شدند!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

پلیس FBI اعلام کرد دو گروه هکری کره شمالی مسئول حمله به شرکت رمزنگاری هارمونی بودند.

پلیس FBI ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد دو گروه هکری کره شمالی Lazarus Group و APT38 مسئول حمله سایبری به شرکت رمز ارزهارمونی در ژوئن 2022 بودند.

طبق گزارش اخیر، این دو گروه هکری در ژوئن سال گذشته از شبکه پل Horizon شرکت کریپتو Harmony’s مبلغی به ارزش 100 میلیون دلار را به سرقت بردند.

FBI در بیانیه 13 ژانویه اعلام کرد این گروه ها از یک پروتکل حفظ حریم خصوصی به نام Railgun برای پولشویی بیش از 60 میلیون دلار اتریوم به سرقت رفته در ماه ژوئن استفاده کردند. بخشی از این اتریوم دزدیده شده به چند صرافی رمزارز فرستاده شد تا به بیت کوین تبدیل شود. اف‌بی‌آی گفت کره شمالی با کمک دزدی و پول‌شویی از برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی این کشور استفاده می‌کند.

ژوئن سال گذشته، دفتر مرکزی شرکت هارمونی مستقر در ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که یک دزدی در شبکه پل Horizon نرم‌افزار زیربنایی که از آن برای انتقال توکن‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتر استفاده می‌شود، اتفاق افتاده است. پل هوریزون، پروتکلی است که به کاربران این امکان را می دهد تا دارایی‌هایی دیجیتال مانند توکن‌ها و NFTها را در زنجیره‌های بلوکی مختلف جابه‌جا کنند. این پل ها از طریق قفل کردن یک تراکنش کار می کند.

رویترز در همان زمان و به نقل از سه شرکت تحقیقاتی در زمینه رمز ارز گفت هکرهای کره شمالی در ماجرای بزرگ ترین سرقت سال 2022 نقش دارند. هارمونی زنجیره‌های بلوکی را برای امور مالی غیرمتمرکز توسعه می‌دهد. سایت‌های همتا به همتایی که خدمات مالی مختلفی از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض به مردم ارائه می دهند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

سیزده + چهار =