استرالیا پلیس امنیت سایبری راه اندازی می کند

استرالیا پلیس امنیت سایبری راه اندازی می کند

آخرین بروز رسانی: 21 آبان 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

استرالیا روز شنبه اعلام کرد برای مبارزه با حملات هکرها، پلیس امنیت سایبری راه اندازی می کند. این تصمیم دولت با هدف شکار مجرمان سایبری است که در حملات اخیر خود اطلاعات حساب های میلیون ها استرالیایی را به سرقت برده اند.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز، بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا به نام Medibank Private Ltd (MPL.AX) ماه گذشته مورد حملات سایبری متعددی قرار گرفت. این کشور، در حال حاضر با حجم زیادی از حملات مخرب سایبری دست و پنجه نرم می کند.

حداقل هشت شرکت مستقر در استرالیا از جمله شرکت مخابراتی Optus متعلق به شرکت مخابرات سنگاپور (STEL.SI) که دومین شرکت بزرگ مخابراتی این کشور به حساب می آید، از سپتامبر سال جاری گزارش هایی از این حملات منتشر کرده بودند.

روز شنبه کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا گفت که دولت یک گروهی متشکل از پلیس فدرال استرالیا (AFP) و اداره سیگنال های استرالیا تشکیل داده است. اداره سیگنال‌ها (Australian Signals Directorate) مسئولیت رهگیری ارتباطات الکترونیکی کشورهای خارجی را در مورد جرایم سایبری به عهده دارد.

اونیل گفت که این گروه جدید از حدود 100 افسر پلیس تشکیل شده است که، علیه هکرهای سایبری وارد عمل می شوند. او در ادامه افزود که این گروه ضربت “هکرهایی را که مسئول این حملات مخرب هستند، تعقیب خواهند کرد.”

این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که خبرگزاری فرانسه در روز جمعه اعلام کرد هکرهای روسیه در حمله به Medibank نقش دارند. در این حمله، اطلاعات حدود 10 میلیون مشتری فعلی و سابق این بانک به سرقت رفت.

مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا که به همراه اونیل در این جلسه مطبوعاتی حضور داشت، حاضر نشد به این سئوال که آیا گروه باج افزار REvil مسئول حملات سایبری اخیر به استرالیایی‌ها بوده اند یا خیر، پاسخ دهد. دریفوس گفت: «من در مورد موضوعات عملیاتی مانند این اظهار نظر نخواهم کرد، اما آنچه ما می دانیم این است که این باند تبهکاری سازمان یافته از روسیه هدایت می شود.»

نخست‌وزیر آنتونی آلبانیز قبلاً گفته بود که دولت تمام تلاش خود را برای محدود کردن تأثیر هک مدی‌بانک انجام می‌دهد و به همین منظور یک سرویس تلفنی برای مشتریان آسیب‌دیده از این حملات راه‌اندازی کرده است تا بتوانند از دولت و مدی‌بانک کمک بگیرند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

11 + 20 =