ساخت اولین آنتن 6G جهان توسط محققان چینی!

ساخت اولین آنتن 6G جهان توسط محققان چینی!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

محققان چینی با ساخت اولین آنتن 6G جهان، جام مقدس فیزیکدانان و مهندسان را به دست آوردند.

گروهی از محققان دانشگاه سیتی هنگ کنگ؛ آنتن جدیدی ساختند که می تواند هر پنج جنبه مهم امواج الکترومغناطیسی را با استفاده از نرم افزار کامپیوتری کنترل کند. آنتن جدید که محققان آن را “آنتن فراسطحی جهانی مایکروویو” می نامند می تواند به صورت پویا، همزمان، مستقل و با دقت تمام خواص ضروری امواج الکترومغناطیسی را از طریق کنترل نرم‌افزاری دستکاری کند. پروفسور چان، رهبر و استاد تمام دانشگاه هنگ کنگ سیتی گفت: « آنتن فراسطحی جهانی مایکروویو قادر به دستکاری تمام ویژگی های امواج بنیادی است. آنتن جدید در واقع به عنوان یک دستاورد مهم در زمینه علوم مهندسی و ارتباطات عصر حاضر محسوب می شود.»

آنتن 6Gچینی، انقلابی در صنعت ارتباطات

آنتن مایکروویو مقاوم در برابر تداخل، یک پیشرفت انقلابی در سیستم های ارتباطی بی سیم 6G است. این آنتن با قابلیت های منحصر به فرد خود در کنترل و ایمن سازی سیگنال ها، می تواند کاربردهای زیادی در حوزه های حسگرها، جمع آوری اطلاعات، ارتباطات و انتقال داده ها داشته باشد.

آنتن های جدید می توانند قدرت امواج، زمان، فرکانس، جهت و حتی نحوه ارتعاش آنها را به طور همزمان تنظیم کند. این اولین دفعه ای است که کسی توانست آنتی بسازد که بتواند همه این کارها را به صورت همزمان انجام دهد. از این اطلاعات می توان در سیستم های اطلاعاتی پیشرفته استفاده کرد.

آنتن های مایکرویو نسل جدید برای مدیریت داده‌ها و محافظت از حریم خصوصی گزینه مناسبی هستند. این فناوری می‌تواند انرژی برق را بدون سیم منتقل کند و دستگاه‌ها را بدون نیاز به کابل شارژ کند. آنتن می‌تواند جهت امواج خود را کنترل کند و امنیت را افزایش دهد. شبکه های ارتباطی که از امنیت بالایی برخوردار هستند مانند شبکه های نظامی یا شبکه های مالی حساس، به فناوری جدید بیشتر از سایر بخش ها نیاز دارند. با کمک این فناوری، هیچ کس نمی تواند مکالمات درون این شبکه ها را به صورت مخفیانه شنود کند.

اینترنت بی سیم wi fi6

فناوری “آنتن فراسطحی جهانی مایکروویو” یا UMA کاربردهای زیادی خواهد داشت که عبارتند از:

  • واقعیت افزوده و هولوگرافی: UMA می تواند برای ایجاد تصاویر و ویدئوهای سه بعدی با کیفیت بالا در حوزه هولوگرام و واقعیت افزوده استفاده شود.
  • حسگرهای یکپارچه: UMA می تواند برای ایجاد حسگرهای کوچک و کم مصرف در حوزه سلامت، محیط زیست، و حمل و نقل استفاده شود.
  • ارتباطات : UMA می تواند باعث بهبود عملکرد شبکه های 6G شود و در نهایت به ارائه خدمات، با کیفیت بالاتر و قابل اعتمادتر کمک کند.
  • اپتیک کوانتومی: UMA می تواند برای انتقال اطلاعات کوانتومی در بخش های مختلف مانند امنیت سایبری، پردازش کوانتومی و ارتباطات کوانتومی استفاده شود.
  • علم اطلاعات کوانتومی: UMA به پردازش اطلاعات کوانتومی با کاربردهای مختلف مانند هوش مصنوعی کوانتومی، یادگیری ماشین کوانتومی، و محاسبات کوانتومی کمک کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

2 × 5 =

اخبار مرتبط