مراکز داده غیراستاندارد سازمان های دولتی تعطیل می‌شوند

مراکز داده غیراستاندارد سازمان های دولتی تعطیل می‌شوند

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

معاون سازمان فناوری اطلاعات کشور اعلام کرد به زودی مراکز داده غیراستاندارد سازمان های دولتی تعطیل خواهند شد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به درخواست های مکرر سازمان های دولتی جهت اتصال به “خدمات پنجره ملی دولت هوشمند” گفت که مراکز داده سازمان های دولتی در صورت غیر استاندارد بودن تعطیل خواهند شد.

حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری وزارت فناوری اطلاعات کشور گفت: «دیتاسنتر ارگان های دولتی که حداقل استانداردهای لازم را نداشته باشند شناسایی شده اند و در صورت عدم اصلاحات لازم به زودی تعطیل خواهند شد.» این وزارتخانه در ماه های اخیر اعلام کرده بود که به علت کوتاهی این سازمان ها، در حال حاضر ۵۳ درصد خدمات دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

منکرسی در مورد نقش وزارت ارتباطات در محافظت و نگه داری از زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور گفت: «تاامروزحدود ۹۸ درصد نهادهای دولتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل هستند و حدود ۶۰ درصد خدمات آنها از این طریق به مردم ارائه می شود.»

او در ادامه گفت: « پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حدود ۲۸ میلیون کاربر ثبت شده دارد. به عبارت دیگر، از هر خانواده ایرانی یک نفر حداقل از خدمات این سامانه استفاده کرده است؛ بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید به مراکز داده‌ای که دارای زیرساخت‌های قابل اعتماد، امن، حفاظت شده، پایدار و استاندارد هستند، مجهز باشند.»

معاون وزارت فناوری اطلاعات درباره وضعیت مراکز داده سازمان های دولتی که استاندارد حداقلی را ندارند گفت: «اگر مراکز داده‌ای را شناسایی کنیم که از استانداردهای در نظر گرفته شده، پایین تر باشند و نتوان آنها را اصلاح کرد چاره ای جز استفاده از فضای ابری دولت نداریم. مزیتی که این روش دارد امنیت بالا و پایداری آن است. منکرسی داده را قلب تپنده خدمات هوشمند دانست و گفت: «امیدواریم با مشارکت و تعامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) بتوانیم زیرساخت‌های مطمئن و پایداری را برای حکمرانی داده در این مراکز ایجاد کنیم تا ضمن بالا رفتن کیفیت خدمات دولت هوشمند، مردم نیز بتوانند طعم شیرین فناوری را بچشند

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هشت + هجده =

اخبار مرتبط