تغییرات جدید گوگل در قابلیت تماس اضطراری(SOS)

تغییرات جدید گوگل در قابلیت تماس اضطراری(SOS)

آخرین بروز رسانی: 2 آبان 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

تغییرات جدیدی که گوگل در قابلیت تماس اضطراری گوشی های اندرویدی ایجاد کرد می تواند، تا حد زیادی مشکلات مراکز امداد را برطرف کند.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ مشکلاتی که قابلیت تماس اضطراری گوشی های اندرویدی برای مراکز فوریت های امداد ایجاد کرد باعث شد که از کاربران خواسته شود این قابلیت را به طور پیش فرض در گوشی های خود خاموش کنند. اما، از طرف دیگر غیرفعالکردن ویژگی SOS مشکلاتی را هم برای کاربران در شرایط اضطراری ایجاد کرد. بروز رسانی جدید گوگل می تواند این مشکل را برطرف کند.

اوایل ماه آوریل اداره پلیس انتاریو با انتشار یک توییت با علامت (OPP) در پلتفرم ایکس به کاربران در مورد تماس های اضطراری تصادفی هشدار داد. کاربران برای استفاده از این ویژگی فقط کافی است 5 بار پشت سرهم دکمه روشن/خاموش را در گوشی اندرویدی خود ضربه بزنند تا تماس با مرکز خدمات اضطراری برقرار شود. از این طریق می توان با مرکز SOS تماس گرفت، اطلاعات برای آنها فرستاد یا ویدئو ضبط کرد. این قابلیت به صورت پیش فرض در گوشی ها فعال است اما، پلیس ایالتی از کاربران خواست با رفتن به قسمت Settings>> Safety and Emergency >> Emergency SOS، این گزینه را غیرفعال کنند.

تماس اضطراری اندروید 1

غیرفعالسازی این ویژگی باعث می شود کاربران در شرایط بحرانی زمان لازم برای فعال کردن دوباره آن نداشته باشند. به همین علت گوگل تصمیم گرفت با اضافه کردن یک لایه امنیتی بیشتر تغییراتی در آن ایجاد کند. میشال رحمان، یکی از کارشناسان مشهور سیستم های اندروید توییتی در پلتفرم ایکس راهنمایی برای کاربران اندرویدی منتشر کرد که بتوانند پس از 5 بار فشار دادن پشت سر هم دکمه Power آن را انجام دهند.

تماس اضطراری اندروید 2

شرکت Google از تابستان امسال مشغول کار روی این ویژگی جدید بود. در روش جدید پس از چند بار فشار دادن دکمه پاور، دکمه “touch & hold” روی صفحه ظاهر می شود که باید آن را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا سیستم به صورت خودکار با مرکز SoS تماس بگیرد. این کار می تواند حجم تماس های تصادفی مراکز خدمات اضطراری مانند فوریت های پلیس، اپراتورها و فوریت های پزشکی را تا حد زیادی کم کند. اگر علاقه ای به استفاده از گزینه “touch & hold” ندارید می توانید تنظیمات گوشی را به گونه ای انجام دهید که فقط با پنج بار فشار دادن دکمه پاور و شمارش معکوس پنج ثانیه ای با خدمات اضطراری تماس بگیرد.

اداره پلیس OPP تنها ایالتی در آمریکا نبود که با هجوم تماس های اضطراری تصادفی مشکل داشت. شورای رؤسای پلیس ملی انگلستان نیز بعد از افزایش تماس های تصادفی SoS با انتشار توییتی در پلتفرم ایکس اعلام کرد” در سراسر کشور، همه مراکز خدمات اضطراری با رکورد بالای 999 تماس تصادفی اضطراری مواجه شدند. البته برای این حجم از تماس های تصادفی دلیل قانع کننده ای وجود دارد. اما، ما فکر می کنیم این اتفاق با انتشار آخرین نسخه بروزرسانی اندروید 13 در ارتباط است. ” گوگل بعد از انتشار اندروید 13 به سازندگان گوشی های هوشمند اعلام کرده بود که قابلیت تماس اضطراری یا برنامه امنیتی شخص ثالث را به تلفن‌های Android خود اضافه کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یک × یک =

اخبار مرتبط