فعال شدن قابلیت نمایش محتوای اینستاگرام طبق زمانبندی در اروپا!!

فعال شدن قابلیت نمایش محتوای اینستاگرام طبق زمانبندی در اروپا!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

متا قابلیت نمایش استوری ها و حلقه ها را به ترتیب زمانی برای کاربران اروپایی فعال کرده است.

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از digitalinformationworld ؛ کاربران اروپایی از این پس می توانند محتوای اینستاگرام مانند استوری را به ترتیب زمانی مشاهده کنند. متا امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کاربران اروپایی عضو فیسبوک و اینستاگرام به یگ گزینه جدیدی دسترسی خواهند داشت که به آنها امکان می دهد استوری و حلقه های افرادی که دنبال می کنند را به ترتیب زمانی از جدیدترین به قدیمی ترین ببینند. البته این اقدام به این معنی نیست که کاربران نمی توانند محتوا را براساس جدول زمانی الگوریتم اینستا مشاهده کنند. به زبان ساده تر، نحوه ترتیب نمایش محتوا یا براساس الگوریتم است یا براساس دنبال کنندگان کاربر.

معمولا متا با استفاده از هوش مصنوعی (AI)محتوا را در اینستاگرام و فیسبوک رتبه بندی می کند. محتوایی هم که کاربر در جدول زمانی می بیند براساس 22 کارت سیستم چیده می شود. این 22پلن داده ها را جمع آوری می کنند و مرتبط ترین محتوا را براساس آخرین بازدید شما نمایش می دهند. این شرکت در ادامه بیانیه گفت:”ما در حال حاضر به اروپایی ها این امکان را دادیم که محتواهایی مانند Reels، Stories، Search و سایر بخش‌های فیس‌بوک و اینستاگرام که توسط الگوریتم متا رتبه بندی نشده اند را، با استفاده از این روش مشاهده و جستجو کنند.

این اقدام متا از سر لطف نیست! اتحادیه اروپا طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا(DSA) شرکت های فناوری مانند متا، گوگل و ایکس (توئیتر سابق) را ملزم می کند تا نحوه تعدیل محتوای پلتفرم های خود را دوباره بازبینی کنند. متا هم به تبعیت از قانون DSA تغییرات جدیدی در نحوه نمایش محتوا و جستجوی برنامه های اینستاگرام و فیسبوک اجرا کرد. گفته می شود 1000 کارمند متا مسئول پیاده سازی قوانین جدید DSA در پلتفرم های این شرکت بودند. البته این خبر با اطلاعیه خود شرکت مطابقت دارد. به غیر از این نیز، شرکت تصمیم دارد یک کتابخانه برای بخش تبلیغات در نظر بگیرد تا تمام تبلیغاتی که در منطقه اتحادیه اروپا نمایش داده می شوند در آن بایگانی شوند. کتابخانه آگهی تبلیغات اطلاعاتی مثل تاریخ پخش آگهی، پارامترهای سن، جنسیت، موقعیت مکانی شخص آگهی دهنده را به مدت یکسال در این کتابخانه عمومی نگه داری می کند.

Meta ادعا می کند که مدتهاست اقداماتی از این دست را، برای رعایت حقوق کاربران و محافظت از آنها در فضای مجازی به اجرا در آورده است. اما، با این حال تا همین جا متوقف نشده است و به نوآوری های خود همچنان ادامه می دهد. این شرکت گقت که به اهدافی که در قلب قوانین DSA، GDPR و قوانین حفاظت از حریم شخصی کاربران نهفته است آگاه و خود را متعهد می داند.

قوانین DSA اتحادیه اروپا تمام 19 پلتفرم موجود در بخش سوشال مدیا را هدف قرار می دهد. این پلتفرم ها شامل گوگل مپ آلفابت، گوگل پلی، جستجوی گوگل، خرید گوگل و یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام متا، بازار آمازون و اپ استور اپل را شامل می شود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 + هفده =

اخبار مرتبط