اینترنت پرسرعت Li-Fi به زودی جایگزین Wi-Fi می شود!!

اینترنت پرسرعت Li-Fi به زودی جایگزین Wi-Fi می شود!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

همه ما اینترنت Wi-Fi را به عنوان اینترنت پرسرعت می شناسیم اما، به زودی با عرضه اینترنت Li-Fi باید خود را برای خداحافظی از نسل قبلی آماده کنیم.

طبق گزارش فون ارنا و براساس گزارش The Verge؛ سازمان استاندارد IEEE که معمولا بر پروتکل های Wi-Fi نظارت دارد، استاندارد جدیدی با نام IEEE 802.11bb منتشر کرده است که فناوری نوظهور Li را تحت پوشش قرار می دهد. تکنولوژی Li-Fi به جای استفاده از سیگنال های شبکه بی سیم، از نور مادون قرمز نامرئی استفاده می کند تا اتصال نوری بی سیم مبتنی بر نور را با سرعتی حدود100 برابر سریعتر از Wi-Fi ارائه دهد.

نور می‌تواند سیگنال‌ها را بدون تداخل رادیویی ارسال کند. Li-Fi در حال حاضر استاندارد رقیب ITU(G.9991) اتحادیه بین‌المللی مخابرات است. The Verge خاطرنشان کرد که این استاندارد معمولا برای لامپ های پرتوی داده Signify استفاده می شود. شرکت دیگری به نام pureLiFi سیستم Light Antenna One را در ماه فوریه عرضه کرد که در حال حاضر بر اساس استانداردهای 802.11bb کار می کند. این ماژولی است که می توان از آن در گوشی های هوشمند استفاده نمود. سازنده سیستم جدید ادعا می کند که می تواند سرعت داده بیش از 1 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد.

اینترنت پرسرعت li

با این حال، Light Antenna One برای برقراری ارتباط با دستگاه‌هایی که کمتر از 10 فوت از هم فاصله دارند طراحی شده است. ارسال سیگنال در سمت عقب فقط تا میدان دید 24 درجه انجام می شود. با این حال، سازنده Light Antenna One اعلام کرد که آماده است برای اولین بار یکپارچه سازی انبوه Li-Fi را فعال کند. علیرغم ادعای pureLiFi مبنی بر سرعت 1گیگابیت بر ثانیه، سرعت دانلود داده در حالت Li-Fi به 224 گیگابیت در ثانیه می رسد که بالاتر از میانگین سرعت دانلود 40 گیگابیت بر ثانیه فناوری Wi-Fi 7 می باشد.

از مزیت های دیگر فناوری Li-Fi می توان به امنیت بالاتر آن اشاره کرد. امنیت بالای این نوع اتصال به علت، نشت کمتر سیگنال ها از دیواره هاست. ابعاد دستگاه فرستنده Li بسیار کوچک است و بنابراین می توان به راحتی در لامپ های دفاتر کار نصب کرد. سرعت بالای ارسال و دریافت داده در روش اتصال سریع ال.آی باعث می شود که فناوری های جدیدی مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و دستگاه‌های بازی بتوانند براحتی از آن استفاده کنند. علاوه بر سرعت دانلود سریع، مدت زمان تاخیر آن نیز خیلی ناچیز است.در حال حاضر این فناوری برای همه ما ناشناخته است اما طولی نمی کشد که در چند سال آینده، به همان اندازه که از Wi-Fi استفاده می کنیم همه جا صحبت از فناوری Li-Fi خواهد شد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × 4 =

اخبار مرتبط