احضار وزیر ارتباطات و فناوری به کمیسیون صنایع مجلس!

احضار وزیر ارتباطات و فناوری به کمیسیون صنایع مجلس!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

کمیسیون صنایع مجلس با هدف پیگیری وضعیت تلفن و اینترنت مناطق روستایی وزیر ارتباطات را احضار کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری دیروز در جلسه کمیسیون صنایع و معادن حاضر شد تا در مورد وضعیت خطوط تلفن و اینترنت کشور به سئوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهد. اما، وزیر اعلام کرد:”جلسه دیروز هیچ سئوالی در مورد وضعیت اینترنت کشور مطرح نشده است.” این در حالی است که وضعیت اینترنت به علت فیلترینگ در طول یک سال اخیر ضربه سنگینی را به مردم و کسب و کارهای مختلف وارد کرد. عجیب است که نمایندگان در این جلسه بابت موضوع فیلترینگ هیچ سئوالی از وزیر مطرح نکردند.

مصطفی طاهری یکی از اعضای این کمیسیون در مصاحبه خود با خبرگزاری خانه ملت گفت:” موضوع اصلی که ما در این جلسه به آن پرداختیم، بررسی وضعیت اینترنت و تلفن خطوط روستایی بود. یکی از سئوالات ما به لجستیک پُست و ضعف هایی که در این حوزه وجود دارد، مربوط می شود. سئوالات دیگر در زمینه دسترسی به اینترنت در خطوط جاده ای بود که باید این وزارتخانه اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.”

عیسی زارع پور نیز در مورد جلسه اخیر گفت:”ما از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا امروز حدود 4 هزار و 100 روستای جدید را تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت قرار دادیم که در 20 ماهه اخیر بی سابقه بود. در حال حاضر، حدود 3 هزار روستا باقی مانده که انشالله تا آخر امسال روستاهای بالای 20 خانوار نیز تحت پوشش شبکه ما قرار خواهند گرفت و دیگر هیچ روستای بالای 20 خانواری در کشور وجود نخواهد داشت که فاقد خطوط تلفن و اینترنت پرسرت باشد.”

وزیر در مورد افزایش آمار دزدی کابل های مخابراتی گفت” متاسفانه حجم زیادی از تماس های مردمی به شماره 195 مربوط به دزیده شدن کابل های مخابرات است. یکی از دلایل افزایش آن، بالارفتن قیمت جهانی مس است. یکی از اقداماتی که می توان انجام داد زمینی کردن کابل های مخابراتی می باشد درست مانند کاری که برای توسعه فیبرهای نوری انجام می دهیم. کابل های فیبرنوری قیمت چندانی ندارند اما، برخی تصور می کنند سیم مسی است و آن را به سرقت می برند.”

طبق گزارش هایی که از منابع نزدیک به مجلس منتشر شد، قرار بر این بود هر 16 نماینده عضو کمیسیون از وزیر در مورد کیفیت اینترنت و فیلترینگ سئوالاتی بپرسند. اما، به نظر می رسد این موارد دغدغه اصلی نمایندگان نبوده است. قبول داریم که ارتباطات در روستاها یک حق قانونی است اما، دغدغه فعلی مردم بحث کیفیت اینترنت و فیلترینگ می باشد. با این حال، در جلسه دیروز کمیسیون صنایع مجلس به آن هیچ اشاره ای نشد!

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 + 8 =

اخبار مرتبط