افتتاح فاز نخست پروژه فیبرنوری از امروز در کشور!

افتتاح فاز نخست پروژه فیبرنوری از امروز در کشور!

آخرین بروز رسانی: 27 اردیبهشت 1402توسط برچسب‌ها: , ,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز به صورت رسمی از راه اندازی فاز نخست پروژه فیبرنوری خبرداد.

طبق گزارش خبرگزاری مهر؛ وزیر ارتباطات و فناوری صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت اعلام کرد:«طبق برنامه ریزی های انجام شده همزمان با روزجهانی ارتباطات، چندین پروژه ملی با حضور رئیس جمهور در عصر امروز افتتاح خواهد شد.»

عیسی زارع پور در ادامه افزود:”یکی از مهم ترین پروژه های این دوره، راه اندازی مرحله اول پروژه عظیم فیبرنوری منازل و کسب وکارهاست. در این مرحله، 3 میلیون خانوار تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند.”

وی در ادامه اضافه کرد:« اپراتورهای شبکه فیبرنوری قرار است در این فاز حدود 100 شهر را تحت پوشش قرار دهند. این سرویس با درخواست مردم به صورت ماهانه راه اندازی می شود. مردم می توانند با مراجعه به سایت iranfttx.ir از تحت پوشش قرار گرفتن محله هایشان باخبر شوند.»

وزیر ارتباطات افزود:” شبکه های اینترنت پرسرعت یکی از بزرگ ترین پروژه های کشور محسوب می شود. با توجه به وسعت کشور ما پیاده سازی این طرح به 7 تا 8 سال زمان نیاز دارد ولی ما قصد داریم تا سه سال آینده حدود 80% خانوارها را تحت پوشش قرار دهیم. اینترنت پرسرعت 20 تا 30 سال آینده زیرساخت توسعه کشور را تشکیل می دهد و بنابراین، ما باید شرایط دسترسی همه مردم را به خدمات فراهم کنیم.”

دیدگاه خود را بنویسید

19 + هشت =

اخبار مرتبط