پیام رسان های بومی به دنبال جذب کاربران خارجی هستند!

پیام رسان های بومی به دنبال جذب کاربران خارجی هستند!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

وزارت ارتباطات و فناوری برنامه هایی برای جذب کاربران خارجی در پیام رسان های بومی دارد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس برگزار شده بود خلاصه ای از اقدامات و برنامه های آینده این وزارتخانه ارائه کرد. وزارت فناوری قصد دارد با حمایت از پیام رسان های بومی بتواند کاربران خارجی را به این پلتفرم جذب کند.

زارع پور در مورد فعالیت پیام رسان ها و توسعه آن ها گفت:« هدف ما این است با حمایت از پیام رسان های داخلی هم به مردم عزیر خدمات بهتر ارائه دهیم و هم بتوانیم کاربرانی خارجی را جذب این پلتفرم ها کنیم.»

طبق گفته وزیر ارتباطات در حال حاضر تعدای از کاربران خارجی در پیام رسان های داخلی حضور دارند اما، آمار دقیقی از تعداد آن ها ارائه نداد.
البته نمایندگان هم از دغدغه های مردم در مورد نحوه حفظ اطلاعات شخصی آن ها در پلتفرم های داخلی با وزیر گفتگو کردند. زارع پور برای حل این مشکل وعده داد که بزودی دولت لایحه «حفاظت از داده‌های کاربران در فضای مجازی» را برای مجلس ارسال خواهد کرد. به نظر می رسد کار تدوین این لایحه در وزارت ارتباطات به اتمام رسیده است و به زودی دولت آن را برای بررسی های بیشتر به مجلس می فرستد. وزیر ارتباطات به نمایندگان اطمینان خاطر داد که با تصویب این لایحه، نگرانی های مردم در مورد حفظ حریم شخصی رفع خواهد شد.

گزارش وزارتخانه شامل موضوعات زیادی مانند پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، توسعه صنعت فضایی، توسعه شبکه ملی اطلاعات، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و توسعه ارتباطات روستایی می شود. طبق این گزارش حدود 3 هزار خدمات مختلف از طریق پنجره ملی خدمات به مردم ارائه می شود. دولت سیزدهم در سال جاری، قصد دارد در صنعت فضایی هم اقدامات مهمی انجام دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

ده − چهار =

اخبار مرتبط