رونمایی اپرا از مرورگر جدید Opera One با قابلیت هوش مصنوعی!

رونمایی اپرا از مرورگر جدید Opera One با قابلیت هوش مصنوعی!

آخرین بروز رسانی: 5 اردیبهشت 1402توسط برچسب‌ها: , , , ,

مرورگر Opera One با قابلیت هوش مصنوعی مولد تا اواخر امسال آماده عرضه خواهد شد.

براساس گزارش اینگجت؛ اپرا به تازگی از مرورگر جدید خود به نام Opera One رونمایی کرد. مرورگر جدید در واقع نسخه باز طراحی شده Opera است که تا اواخر امسال آماده عرضه می شود.

مرورگر Opera One ظاهری تمیزتر و فضای باز بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد تا فضای کافی برای گنجاندن ویژگی ها و برنامه های جانبی مولد هوش مصنوعی در نوار کناری و نوار آدرس داشته باشد. شرکت سازنده از یک ترکیب‌کننده چند رشته‌ای و طراحی مدولار جدید برای ساخت “تب جزایر یا “tab islands استفاده کرده است.

مرورگر Opera One وب سایت هایی را که کاربر به آن مراجعه می کند، به صورت خودکار و براساس محتوا گروه بندی می کند. به عنوان مثال، تمام صفحات دارای منو و جزئیات رستوران را در یک جزیره باز می کند و سایر برگه های Google Docs را در جزیره دیگر باز می کند. هدف اپرا از این کار، کاهش سردرگمی کاربر و سوئیچ راحت تر آن ها بین صفحات مختلف است. Opera با انجام تحقیقات گسترده متوجه شد زمانی که تعداد برگه ها زیاد می شود کاربر بین آن ها گم می شود. بنابراین، تصمیم گرفت راه حل جدیدی برای حل این مشکل پیدا کند.

تب جزیره

مرورگر جدید با «تب جزایر» طراحی شد اما، کاربران می توانند در صورت تمایل به صورت دستی صفحات مختلف را با هم گروه بندی کنند. آن‌ها می توانند برگه‌ها را بین جزیره‌ها بکشند و رها کنند. علاوه بر این، آن‌ها می توانند به صورت همزمان با نگه داشتن کلید CTRL یا Command و کلیک راست روی وب سایت هایی که می خواهند گروه بندی کنند با انتخاب گزینه «ایجاد جزیره برگه»، یک تب جدید ایجاد کنند.

اپرا جزایر تب را نشانه ای از تجلی استراتژی طراحی مدولار خود معرفی کرده است. علاوه بر جزایر برگه‌ها، Opera One مجهز به بات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، ChatSonic و AI Prompts است که به طور پیش‌فرض فعال هستند. این شرکت در ماه مارس نوار کناری مرورگر را برای گنجاندن چت بات های هوش مصنوعی یکپارچه سازی کرد. کاربران به لطف این یکپارچه سازی، می توانند چت بات مورد نظر خود را به سرعت در یک پنجره جداگانه راه اندازی کنند. ربات هوش مصنوعی AI Prompts می تواند به کاربر روش های مختلف تبدیل متن به عکس را توضیح دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یک × 2 =

اخبار مرتبط