وزیر ارتباطات:آمار ترافیک پیام رسان های بومی محرمانه است!

وزیر ارتباطات:آمار ترافیک پیام رسان های بومی محرمانه است!

آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری در واکنش به عدم انتشار آمار ترافیک پیام رسان های بومی گفت: اطلاعات تجاری محرمانه است.

zarepor 1

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از مجلس خواست آمار ترافیک پسام رسان های داخلی را اعلام کند. اما وزیر ارتباطات در این باره گفت: “این اطلاعات محرمانه است و نمی توان آن را منتشر کرد.”

زارع پور معتقد است اطلاعات جزئی مانند آمار ترافیک اسرار تجاری محسوب می شود و به همین علت نمی توان آن را منتشر کرد. این پاسخ وزیر نسبت به درخواست مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مطرح ظده است.

وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، در پاسخ به علت عدم انتشار آمار ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی و اینترنت از سوی وزارت ارتباطات به خبرگزاری ایسنا گفت: «اطلاعات جزئی پیام‌رسان‌های بومی جزو اسرار تجاری است و ما اجازه نداریم آن را منتشر کنیم. البته ما از آقای توانگر دعوت کردیم تا با هم جلسه ای داشته باشیم و در مورد این موضوع گفت و گو کنیم. ایشان هم پاسخ مثبت دادند. این جلسه قرار است به زودی برگزار شود.»

زارع پور به بخش دیگر نامه توانگر اشاره کرد و در ادامه افزود:” ایشان در این نامه ادعا کردند درآمد اپراتورها کاهش پیدا کرده است در حالی که، این خبر صحت ندارد. علت رد این ادعا هم، مصاحبه‌های مدیرعامل اپراتورهای داخلی است که اخیرا اعلام کرده بودند درآمد آن ها حداکثر 10 الی 15 درصد کاهش یافته است اما درآمد 9 ماهه آنها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. زیرا در ابتدای سال ما با حذف بسته و افزایش تعرفه مواجه بودیم. بنابراین بحث ورشکستگی یا زیان‌ده بودن اپراتورهای داخلی صحت ندارد. تعدادی از گزارش های مالی این شرکت ها که در بورس حضور دارند موجود است.»

وی تاکید کرد که آمارهایی که در این باره منتشر می شود بی پایه و اساس است. هیچ کدام از اپراتورهای ما حتی شرکت های کوچک ورشکسته نشدند و آمار آن ها به صورت شفاف موجود است.

مجتبی توانگر در تاریخ 26 بهمن به عنوان رئیس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای از وزیر ارتباطات درخواست کرد تا گزارشی درباره ی اثرات فیلترینگ و سیاست‌های حمایتی این وزارت خانه درباره وضعیت پلتفرم های داخلی را به این نهاد ارائه دهد. او در این نامه نوشت: “درآمدهای اپراتورهای داخلی به ویژه اپراتورهای همراه بعد از فیلترینگ 40 درصد کاهش داشته است.”

علاوه بر این توانگر از عیسی زاده خواست آمار واقعی ترافیک ماهیانه پلتفرم های روبیکا، ایتا، بله، سروش، گپ، آی گپ و تلوبیون را اعلام نماید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × 1 =

اخبار مرتبط