800 دستگاه استارلینک در ایران فعال است

800 دستگاه استارلینک در ایران فعال است

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی کشور به نقل از یکی از مقامات وزارت ارتباطات اعلام کرد: تا این لحظه 800 دستگاه استارلینک در ایران فعال شده است.

محبی، رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی گفت: “تمام تجهیزات لازم برای استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک به‌صورت قاچاق وارد کشور شده است. این تجهیزات در بازارهای آزاد به راحتی خرید و فروش می شود.”

اما، ایلان ماسک در چند روز اخیر اعلام کرده بود که 100 دستگاه استارلینک در ایران فعال شده است. مهدی محبی در مصاحبه خود با خبرگزاری تسنیم گفت: ” این تجهیزات در تهران به راحتی قابل خریداری است. اما خرید و فروش آن کاملا غیر قانونی می باشد.”
ورود این دستگاه ها نسبت به ماه های اخیر رشد چشمگیری داشته است. تمام تجهیزات اینترنت ماهواره ای از مرزهای کشور به صورت قاچاق وارد می شود.

رئیس اتحادیه، اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت دستگاه‌های استارلینک را مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری دانست. او از دستگاه‌های مربوط خواست تا ورود این تجهیزات را به داخل کشور کنترل کنند. وی اواسط مردادماه 1400 که بحث اینترنت ماهواره‌ای مطرح شده بود، به دولت هشدار داد که اگر تجهیزات استارلینک را به کشور وارد نکند قاچاقچیان وارد عمل می شوند. حال این پیش‌بینی درست از آب درآمد.

«عیسی زارع‌پور‌» هفته اخیر در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص اینترنت ماهواره‌ای و فعالیت آن در ایران، سخنان قبلی خود را دوباره تکرار کرد و گفت: «بارها اعلام کردم که از فعال‌شدن اپراتورهایی که خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهند، استقبال می‌کنیم. تا این لحظه دو، سه اپراتور داخلی مشغول ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای به روستاهای دور افتاده کشور هستند.» او به این نکته هم اشاره کرد که هر‌ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای که بخواهد در ایران فعالیت کند باید، طبق قوانین بین‌المللی از لندینگ رایت یا قوانین کشور ما تبعیت کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × چهار =

اخبار مرتبط