اینترنت استارلینک همچنان اوکراین را پوشش می دهد

اینترنت استارلینک همچنان اوکراین را پوشش می دهد

ایلان ماسک روز شنبه اعلام کرد که، شرکت اسپیس ایکس همچنان به تامین بودجه لازم جهت ارائه سرویس اینترنت استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد.

طبق گزارش های فن تک، ماسک روز جمعه گفته بود که شرکت او دیگر نمی تواند بودجه ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای را به این کشور تامین کند.

ماسک روز شنبه در توییتر خود نوشت: “جهنم و ضرر … حتی اگر استارلینک ضرر کند و مجبور شویم میلیاردها دلار از مالیات دهندگان دریافت کنیم، ما بودجه دولت اوکراین را رایگان نگه می داریم.” این سرویس به غیرنظامیان و نظامیان کمک کرده است در طول جنگ با روسیه آنلاین باقی بمانند.

طبق گفته ایلان ماسک، اسپیس ایکس با وجود از دست دادن بودجه خود همچنان به تامین مالی Starlink در اوکراین ادامه خواهد داد.
اگرچه نمی توان به توئیت استناد کرد اما، بعید به نظر می رسد که او حرفی رو بدون دلیل زده باشد. هنگامی که یکی از کاربران توییتر به ماسک گفت: «هیچ کار خوبی بدون مجازات نمی ماند»، او پاسخ داد: «با وجود این، ما همچنان باید به کارهای خوب ادامه دهیم».

این میلیاردر در حال حاضر به علت پیشنهاد طرح حنجالی برای حل اختلافات موجود بین روسیه و اوکراین، مورد انتقاد شدید مقامات اوکراینی قرار گرفت. اوکراینی‌ها در واکنش به پیشنهاد ماسک گفتند: “این طرح برای روسیه بیش از حد سخاوتمند است.”بیشتر بخوانید

او اظهارات روز جمعه خود را اندکی پس از انتشار گزارشی که مدعی شده بود، شرکت SpaceX از پنتاگون خواسته است تا هزینه خدمات Starlink در اوکراین را پرداخت کند، بیان کرد. در حال حاضر نه پنتاگون و نه اسپیس ایکس نسبت به این ادعا هیچ واکنشی نشان نداده اند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهارده + بیست =

اخبار مرتبط