درخواست آمازون برای برگزاری انتخابات مجدد

درخواست آمازون برای برگزاری انتخابات مجدد

آخرین بروز رسانی: 20 فروردین 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

آمازون پس از رای دادن کارگران به تاسیس اولین اتحادیه کارگری ایالات متحده، خواستار برگزاری مجدد انتخابات شد. در 8 آوریل شرکت آمریکایی Amazon.com Inc (AMZN.O) روز جمعه پس از رای گیری کارگران انباری در شهر نیویورک به تاسیس اولین اتحادیه کارگری این شرکت در ایالات متحده، خواستار برگزاری مجدد انتخابات شد و آن‌ها را متهم کرده که از حضور گسترده کارکنان در این انتخابات جلوگیری کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این درخواست تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

اتحادیه کارگران به رهبری شخصی به نام کریس اسمالز، که یکی از کارکنان سابق آمازون بوده، فعالیت می‌کند. اتحادیه کارگری آمازون با نام (ALU)، ادعاهای مطرح شده توسط این شرکت اینترنتی که دومین کارفرمای بزرگ شرکت های خصوصی ایالات متحده است، را رد کرد.

آمازون تقاضای خود را هنگامی مطرح کرد که یک هفته از پیروزی مهم اتحادیه کارگران این شرکت می گذرد، که سال ها برای دفاع از حقوق کارگران شرکت آمازون تلاش کرده بود. طبق آمار اعلام شده، حدود 58 درصد از کارمندان انبار JFK8 آمازون در مرکز استاتن آیلند در این رای گیری حضور داشتند و به تاسیس اتحادیه ALU ای که مدت طولانی برای دستمزد بالاتر و امنیت شغلی آنان در حال مبارزه است، رای دادند.
کلی نانتل، سخنگوی آمازون در بیانیه ای گفت: “ما می خواهیم که صدای کارمندان ما شنیده شود، اما در این مورد، این اتفاق رخ نداده چون تنها کمتر از یک سوم کارمندان در این انتخابات اینترنتی به تاسیس اتحادیه رای دادند.”

آمازون، اتحادیه ALU را به تهدید کارگران و توزیع مواد مخدر نظیرماری جوانا میان آن ها در روز جمعه، برای کسب رای به نفع خود متهم کرد.

دریک پالمر، معاون ALU، گفت که آمازون در تلاش است تا شخصیت ما را تحقیر کند و تلاش‌های ما را کوچک جلوه دهد.

هیئت ملی روابط کار ایالات متحده (NLRB) اکنون باید اعتراضات آمازون را قبل از تأیید نتیجه انتخابات بررسی کند. زمان رسیدگی به این شکایت هنوز مشخص نشده است.

آمازون در پرونده خود گفت NLRB به طور غیر مستقیم به ALU کمک کرد تا در انتخابات صورت گرفته، جایگاه خود را کسب کند و این ذهنیت را ایجاد کرد که از اتحادیه حمایت می کند. علاوه بر آن، آمازون NLRB را متهم کرد که از طریق سوءمدیریت در حوزه رای‌گیری و اجازه دادن به گروه‌هایی که در محل برگزاری، رای‌دهندگان را تهدید می کردند، مشارکت را مختل کرده است.
سخنگوی NLRB از اظهار نظر در مورد این اعتراضات خودداری کرد، اما هیئت مدیره آن قبلاً گفته بود که مستقل است و اقدامات اجرایی آن علیه آمازون با دستور کنگره کاملا مطابقت دارد.

ALU در برابر ادعاهای آمازون اعلام کرد که مشارکت کارگران در انتخابات قبلی اتحادیه نیز در آلاباما که به سازماندهی رای منفی داده بودند، کم نبوده است. ALU گفت این آمازون است که کارگران را تهدید کرده بود، که بر اساس آن اتحادیه در حال تنظیم ده‌ها شکایت علیه کارهای ناعادلانه آمازون می باشد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

1 + 5 =

اخبار مرتبط