کشف علت اصلی داغ شدن آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس!!

کشف علت اصلی داغ شدن آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , , ,

یک اپلیکیشن باعث داغ شدن بیش از حد گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس می شود!!

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ از زمان عرضه سری آیفون15 زمان زیادی نگذشته است. اما، به نظر می رسد نسخه های ممتاز سری جدید آیفون با یک مشکل جدی مواجه هستند. شکایت های زیادی از کاربران گوشی های آیفون15 پرو آیفون15 پرومکس منتشر شده است که از داغ شدن بیش از حد باتری های گوشی گله مند هستند. به نظر می رسد این اتفاق بیشتر در زمان اجرای برنامه هایی مانند بازی های ویدیویی، شارژ گوشی و یا اجرای برنامه های سوشال مدیا رخ می دهد. دمای باتری در بعضی از اوقات حتی به 116 درجه فارنهایت رسیده است. افزایش دمای باتری می تواند طول عمر آن را کم کند.

مارکز براونلی، یکی از مشهورترین اینفلوئنسر در عرصه فناوری است. او در پست اخیر خود گزارش داد زمانی که با گوشی آیفون 15 پرو خود مشغول گوش دادن به یک موسیقی یا اجرای برنامه اینستاگرام است، باتری گوشی خیلی داغ می شود. برانلی بعد از بررسی هایی که انجام داد متوجه شد، باتری در حین اجرای برنامه به مدت 5 دقیقه خیلی داغ می شود و سپس دوباره به حالت عادی برمی گردد. این افزایش دما باعث شد طول عمر باتری دستگاه او 5 درصد کم شود.

آیا اینستاگرام باعث داغ شدن بیش از حد باتری آیفون15 پرو می شود؟!

تحلیگر دیگری نیز با نام کاربری iPhonedo @ با انتشار یک پست در حساب یوتیوب خود اعلام کرد:”این اتفاق وقتی که من از برنامه اینستاگرام استفاده می کنم، رخ می دهد. البته، مشکل از زمانی ایجاد شد که من نسخه نرم افزاری آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و آی‌پد پرو خود را به نسخه iOS17 و iPadOS 17 ارتقا دادم.” او نیز مانند براونلی و فاروک متوجه شد که طول عمر باتری دستگاه های او بعد از داغ شدن به اندازه 1 درصد کاهش پیدا کرد. بنابراین، اجرای برنامه اینستاگرام حتی اگر هیچ کاری در آن انجام ندهند به مدت 10 دقیقه می تواند تا 10 درصد از عمر باتری دستگاه را کم کند.

او در کلیپ ویدئویی خود در یوتیوب نشان داد که چگونه دمای دستگاه یک گوشی آیفون15 پرومکس از حدود 80 درجه فارنهایت به بیش از 96 درجه افزایش می یابد و عمر باتری را چند درصد کاهش می دهد؟! فاروک می گوید:”این اتفاق وقتی برای من رخ می دهد که من در حال اجرای برنامه اینستاگرام هستم.” از طرف دیگر، او به واسطه شغلش در اینستاگرام نمی تواند این برنامه را از دستگاه خود حذف کند پس، راه حل چیست؟! فاروک متوجه شد وقتی دستگاه را در حالت کم مصرف قرار می دهد باتری کمتر داغ می شود. شاید این راه حل بتواند مشکل داغ شدن بیش از حد را برطرف کند اما نمی تواند از خالی شدن باتری جلوگیری کند.

یکی از کارمندان سابق فیس بوک اعلام کرد که برنامه های متا از روی عمد باتری گوشی را خالی می کند. فاروک معتقد است این مشکل ربطی به گوشی آیفون ندارد و به برنامه اینستاگرام مربوط می شود. چرا این مشکل فقط در برنامه اینستاگرام وجود دارد؟!در آغاز سال جاری، جورج هیوارد دیتاساینس و یکی از کارمندان سابق فیس بوک ادعا کرد که فیس بوک و مسنجر آن باتری گوشی را به طور عمدی خالی می کنند. این عملیات به عنوان بخشی از فرآیندی اتفاق می افتد که متا آن را “تست منفی” می نامد. هیوارد ادعا می کند که از این ویژگی برای آزمایش ویژگی های یک برنامه یا در زمان بارگیری یک تصویر استفاده می شود. به نظر می رسد هیوارد زمانی که در فیسبوک شاغل بود حاضر به انجام این کار نشد و به همین علت متا او را اخراج کرد. وکیل هیوارد در پیرونده شکایتی که علیه متا تنظیم کرد و آن را دوباره پس گرفت مدعی شد که تخلیه باتری گوشی های هوشمند کاربران می تواند برای کاربران خطرناک باشد، به ویژه در شرایط بحرانی که افراد نیاز به برقراری تماس با پلیس یا نیروهای امداد دارند.

اما هیوارد به علت قراردادی که با متا داشت مجبور شد شکایت خود را پس بگیرد. البته گزارش او مربوط به فیس بوک می شود ولی بهر حال، متا مالک برنامه های دیگری مانند اینستاگرام و واتساپ هم هست. تا مشخص شدن بیانیه اصلی اپل، بهتراست باتری گوشی خود را در حالت کم مصرف قرار دهید. برای فعال کردن حالت کم مصرف به تنظیمات > باتری بروید و حالت کم مصرف را فعال کنید. با این کار به‌روزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه متوقف می‌شود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

20 + نه =

اخبار مرتبط