افزایش قیمت 2.4 برابری تراشه Bionic A16 اپل

افزایش قیمت 2.4 برابری تراشه Bionic A16 اپل

آخرین بروز رسانی: 16 مهر 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

شرکت سازنده تراشه تایوانی TSMC قیمت تراشه Bionic A16 اپل را 2.4 برابر بیشتر از مدل های قبلی، قیمت گذاری کرده است.

طبق گزارش های فن تک، همه ما می دانیم که اپل پردازنده های های باقی مانده آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را به مدل‌های گران قیمت آیفون 14 پرو تخصیص داده است. به این ترتیب مصرف‌کنندگان بیشتری این انگیزه را خواهند داشت که با چیپ‌ست‌های جدید، گوشی‌های گران‌تر را انتخاب کنند. اما اطلاعات جدید منتشر شده توسط Nikkei Asia (از طریق Wccftech) نشان می دهد که اپل دلیل بهتری برای بازیافت تراشه Bionic A15 سری آیفون 13 در مدل های غیر آیفون 14 پرو امسال دارد.

گزارش های جدید نشان می دهد مبلغی که اپل برای A16 Bionic به شرکت TSMC پرداخت کرده است دو برابر بیشتر از مدل A15 Bionic می باشد. اگر این خبر درست باشد، این شرکت برخلاف روش های قدیمی تجهیز گوشی‌های غیر آیفون 14 پرو به SoC قدیمی‌تر، توانست مبلغ هنگفتی را صرفه‌جویی کند. شرکت تحلیل گر اقتصادی Nikkei Asia معتقد است که اپل برای هر تراشه nm4 A16 Bionic، 110 دلار به شرکت TSMC پرداخت کرده است. گره فرآیند 4 نانومتری که برای تولید A16 Bionic استفاده می‌شود، در واقع یک نسخه پیشرفته از گره 5 نانومتری آن است. با این حال، بیشتر ما از آن به عنوان یک چیپست 4 نانومتری یاد می کنیم.

گره فرآیند کمتر به این معنی است که می توان تعداد ترانزیستورهای بیشتری در تراشه استفاده کرد. هرچه تعداد ترانزیستور یک تراشه بیشتر باشد، قدرتمندتر و کارآمدتر از لحاظ مصرف انرژی است. Bionic A15 با استفاده از گره فرآیند 5 نانومتری نسل دوم (N5P)ساخته شد و 15میلیارد ترانزیستور را در مقایسه با حدود 16 میلیارد ترانزیستور Bionic A16 و 11.8 میلیارد در تراشه Bionic 14A حمل می کند.

دیدگاه خود را بنویسید

2 + 9 =

اخبار مرتبط