سفر ایلان ماسک به اندونزی برای راه اندازی اینترنت استارلینک

سفر ایلان ماسک به اندونزی برای راه اندازی اینترنت استارلینک

ماسک برای راه اندازی اینترنت استارلینک (Starlink) به بالی اندونزی سفر کرد.

میلیاردر معروف، ایلان ماسک مالک شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس، تسلا و ایکس به گفته خبرگزاری رویترز امروز وارد جزیره بالی در اندونزی شد. دولت اندونزی قصد دارد از اینترنت ماهواره ای استارلینک برای پوشش خدمات بهداشتی و اینترنت در مناطق در افتاده مجمع الجزایر خود استفاده کند.

وزیر اقتصاد اندونزی، لوهوت بینسار پاند جاییتان با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود اعلام کرد که روز یکشنبه‌ی بعد از ورود ماسک با جت شخصی‌اش به فرودگاه بالی، با او ملاقات داشته است. او در مورد جلسه رسمی که قرار است با ماسک داشته باشد، گفت:” ما در این دیدار درباره‌ی همکاری‌های مهمی از جمله راه اندازی اینترنت استارلینک گفت‌وگو خواهیم کرد.”

به گفته‌ی لوهوت، دسترسی برابر به اینترنت در بزرگترین مرکز اقتصادی آسیای جنوب شرقی با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت که در سه منطقه‌ی زمانی مختلف پراکنده هستند، به مردم مناطق دورافتاده امکان می‌دهد تا از اینترنت پرسرعتِ ساکنین مناطق شهری بهره‌مند شوند.

طبق ادعای وزیر اقتصاد؛ ایلان ماسک قرار است عصر امروز به همراه جوکوو Widodo رئیس جمهور این کشور اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را از یک مرکز بهداشتی درمانی در دنپاسار پایتخت بالی افتتاح کند. بخش ارائه دهنده سرویس های اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکش هفته گذشته توانست مجوز فعالیت را از دولت اندونزی دریافت کند.

وزیر ارتباطات اندونزی به صورت رسمی اعلام کرد که استارلینک مجوز فعالیت خود را به عنوان ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت پرسرعت برای مشترکان خانگی دریافت کرده است. علاوه بر این، آنها موفق شدند مجوز ایجاد ترمینال با دیافراگم بسیار کوچک (VSAT) هم داده شده است. ترمینال با دیافراگم بسیار کوچک (VSAT) که به آن ایستگاه زمینی با آنتن کوچک هم گفته می شود، یک نوعی از ایستگاه زمینی است که برای ارسال و دریافت داده از طریق ماهواره استفاده می‌شود.

اندونزی، سومین کشور در جنوب شرق آسیاست که از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده می‌کند. مالزی سال گذشته برای این شرکت مجوز ارائه‌ی خدمات اینترنت ماهواره ای را صادر کرد. فیلیپین هم در سال ۲۰۲۲ قراردادی با اسپیس‌ایکس برای دریافت خدمات اینترنت استارلینک امضا کرد. اینترنت Starlink در اوکراین هم به طور گسترده استفاده می شود. سازمان های مختلف مانند ارتش، بیمارستان‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌های امداد همه از این خدمات بهره مند هستند. اندونزی فوریه‌ی گذشته از اسپیس‌ایکس درخواست کرد تا از استفاده‌ی پایانه‌های استارلینک توسط روسیه برای برقراری ارتباط در مناطقی که تحت اشغال نیروهای مسکو هستند، جلوگیری کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

10 − 6 =