رونمایی شرکت AFOX از اولین کارت گرافیکی AFOX RTX4090 !

رونمایی شرکت AFOX از اولین کارت گرافیکی AFOX RTX4090 !

آخرین بروز رسانی: 4 تیر 1402توسط برچسب‌ها: ,

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 یک کارت گرافیک ایده آل برای مینی کیس های SFF و ایستگاه های کاری است.

طبق گزارش tomshardware؛ GeForce RTX 4090 یکی از معدود کارت های گرافیکی از نوع دمنده محسوب می شود. فن های دمنده معمولا به وسیله سوراخ‌ های کوچک تعبیه شده روی فن، مانع از کاهش حجم هوا جلوگیری می کند. البته شاید نام برند AFOX ناشناخته باشد اما، جالب است بدانید این شرکت یکی از قدیمی ترین سازندگان تجهیزات سخت افزار کامپیوتر است. سازنده کارت گرافیک به مدت دو دهه در این زمینه فعالیت می کند و به تازگی از جدیدترین کارت گرافیکی خود رونمایی کرده است.

کارت گرافیک های مختلفی در بازار وجود دارد اما تعداد انگشت شماری از آن ها هستند که با روش دمنده می توانند دستگاه را خنک نگه دارند. بنابراین، این ویژگی به خریداران می تواند گزینه های بیشتری برای انتخاب بدهد.

پردازنده گرافیکی AFOX RTX 4090 (AF4090-24GD6XH4)دارای ابعادی به طول 10.5 اینچ (266.5 میلی متر) می باشد که نسبت به مدل انویدیا Founders Edition Nvidia با 12 اینچ طول، کوچکتر به نظر می رسد. با این وجود، چیزی که باعث تمایز آن با مدل های مشابه می شود، طراحی جمع و جور آن است که فقط دو اسلات PCI از مادربرد را اشغال می کند. GPU های مجهز به فن دمنده، می توانند هوای گرم را بین چندین کارت گرافیک کیس های SSF یا ایستگاه های کاری که از فاصله بسیاری کمی از هم قرار دارند، خارج کند.

همانند بسیاری از مدل‌های 4090 GeForce RTX از نوع دمنده، پردازنده گرافیکی 4090 AFOX RTX هم به قابلیت های مشابه Nvidia مجهز است. این بدان معناست که گرافیک با یک ساعت پایه 2230 مگاهرتز و یک ساعت تقویتی 2520 مگاهرتز اجرا می شود. این یک کارت گرافیک 450 وات انرژی مصرف می کند و آب مورد نیاز خود را برای خنک کردن از یک کانکتور برق 16 پین می گیرد. حداقل ظرفیت منبع تغذیه توصیه شده برای آن، همان 850 وات اعلام شده است.

همانطور که انتظار می رفت، AFOX برای بهبود مدیریت کابل در کیس های کوچک یا ایستگاه های کاری که کارت گرافیک بسیار نزدیک به هم هستند، کانکتور برق 16 پین را در پشت کارت گرافیک قرار داد. 4090 AFOX RTX یک پورت 2.21 HDMI و سه خروجی DisplayPort 1.4 a را برای اتصال نمایشگرها فراهم می کند. البته، هنوز زمان دقیق عرضه وقیمت نهایی آن توسط شرکت سازنده مشخص نشده است. بنابراین، فعلا باید منتظر اطلاعیه های بعدی آن بمانیم!

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − 4 =