سرقت اطلاعات محرمانه کارکنان بنادر استرالیا از DP World !!

شرکت مدیریت بنادر استرالیا (DP World) اعلام کرد که تمام اطلاعات محرمانه کارکنان این شرکت توسط مهاجمان سایبری به سرقت رفته است.

استرالیا بنادر کشتیرانی

شرکت DP World Australia یک شرکت خصوصی است که در زمینه مدیریت بنادر، لجستیک و خدمات کشتیرانی فعالیت می کند. این شرکت در سال 2006 با خرید شرکت Australian National Line توسط DP World تشکیل شد. DP World Australia در حال حاضر در چهار بندر اصلی استرالیا، یعنی بندر بریزبن، بندر سیدنی، بندر ملبورن و بندر فریمونت، فعالیت دارد. در حال حاضر، DP World Australia یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در استرالیا محسوب می شود و حدود 2000 نفر در آن مشغول به کار هستند. این شرکت نقش مهمی در اقتصاد استرالیا ایفا می کند و به عنوان یک پایگاه مهم برای تجارت و حمل و نقل دریایی در منطقه آسیا-اقیانوسیه شناخته می شود.

براساس گزارش های فن تک؛ به نظر می رسد مهاجمان سایبری موفق شدند با نفوذ به سیستم های این شرکت تمامی اطلاعات محرمانه کارکنان آن را به سرقت ببرند. این نقض امنیتی می تواند پیامدهای منفی زیادی برای این شرکت و کارکنان آن به دنبال داشته باشد. شرکت استرالیایی در بیانیه خود در مورد حمله هکری اخیر اعلام کرد: "مهاجمان سایبری به تمامی اطلاعات دسترسی داشتند." بعد از کشف این نقض امنیتی، عملیات تمامی بنادر استرالیا به طور کامل متوقف شد. DP World احتمال نفوذ باج افزار را رد کرد و گفت:«تا این لحظه هیچ باج افزاری شناسایی نشده و هیچ داده ای رمزگذاری نشده است. تمامی اطلاعات در طول این حادثه به سرقت رفته اند.

روابط عمومی شرکت DP Worldدر بیانیه ای گفت:" نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که این حمله فقط محدود به استرالیا بود و مراکز بین المللی شرکت را تحت تاثیر قرار نداده است. علاوه براین، تا این لحظه مهاجمان بابت این اطلاعات درخواست باجی نکرده اند."

نتایج بررسی های نشان داد که این حمله فقط کارمندان را هدف قرار داده بود و اطلاعات مشتریان تحت تاثیر حمله قرار نگرفت. بخشی از این داده ها شامل اطلاعات شخصی کارکنان فعلی و قبلی بود. اما، هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این که چه داده هایی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت یا تعداد افراد آسیب دیده منتشر نشد.

این حادثه در تاریخ 10 نوامبر رخ داد. DP World Australia به محض شناسایی نقض امنیتی تمامی شبکه های داخلی را تعطیل کردند که این تصمیم منجر به تعطیلی عملیات تمامی بنادرهای استرالیا شد. فعالیت بنادر 13 نوامبر دوباره به روال عادی برگشت و تا 20 نوامبر تاخیر به وجود آمده از تعطیلی یک روزه جبران شد. در حال حاضر DP World در حال تماس با افراد آسیب دیده است و یک تیم امنیت سایبری را برای حمایت از کسانی که داده‌هایشان به سرقت رفت، راه‌اندازی کرده است. این شرکت از طریق برنامه کمک به کارکنان خود، در کنار خدمات IDCARE و Equifax پشتیبانی ارائه می دهد.

نیکولای نوس، معاون اجرایی اقیانوسیه، منطقه آسیا و اقیانوسیه در DP World، در بیانیه ای گفت: «به عنوان بخش مهمی از زنجیره تدارکات و تأمین استرالیا، ما تأثیر این حادثه امنیت سایبری را تایید می کنیم. مایلیم از مشتریان، کارمندان و ذینفعان خود برای شکیبایی و حمایت آنها در طول حادثه و مراحل تحقیقات تشکر کنیم.»


چاپ