پلیس آمریکا با نرم افزار های ساده و ارزان شهروندان را رصد می کند

پلیس آمریکا با نرم افزار های ساده و ارزان شهروندان را رصد می کند

آخرین بروز رسانی: 12 شهریور 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

سازمان های نظارتی ایالات متحده از برنامه Fog Reveal به عنوان ساده ترین شیوه برای ردیابی شهروندان این کشور استفاده می کنند.

بر اساس گزارش های فن تک، پلیس آمریکا در مناطق با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برای ردیابی شهروندان خود از یک برنامه ارزان قیمت ردیابی موبایل به نام Fog Reveal برای رصد شهروندان استفاده کرده است.

در این راستا «بنیاد الکترونیک فرانتیر»(The Electronic Frontier Foundation) به تازگی گزارشی از موارد استفاده دستگاه های نظارتی این کشور از این ابزار در سال ۲۰۱۸ میلادی برای ردیابی مظنونین به قتل و شرکت کنندگانی که در حمله کنگره ایالات متحده در ۲۰۲۱ میلادی حضور داشته اند، منتشر کرده است.

این ابزار توسط شرکتی در ایالت ویرجینیا به نام Fog Data Science LLC به فروش می رسد و برای استفاده از آن نیاز به دریافت مجوز خاصی نیست بنابراین، نیروهای پلیس می توانند بدون هیچ مشکلی به آن دسترسی پیدا کنند.

مقامات سیستم نظارتی آمریکا در حالت معمولی، برای دسترسی به داده های موقعیت مکانی کاربران معمولا باید مجوزهایی به شرکت هایی نظیر گوگل و اپل ارائه دهند. دریافت این مجوز ها ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا بتوانند با استفاده از آن، اطلاعات مورد نظرشان را به دست آورند.

برنامه Fog Reveal از شماره‌های شناسایی تبلیغاتی که در واقع شناسه‌های مختص هر دستگاه موبایل می باشد برای ردیابی افراد استفاده می کند. شرکت سازنده نرم افزار، اطلاعات مورد نیاز خود را از واحدهای تجمیع اطلاعاتی مانند داده های اپ های مختلف مانند ویز و استارباکس جمع آوری می کنند. این اپ‌ها تبلیغات خود را براساس موقعیت مکانی و علاقه کاربران به آن‌ها نشان می دهند. استارباکس و زیرمجموعه گوگل به صراحت اعلام کرده اند که شرکای آن‌ها اجازه اشتراک گذاشتن اطلاعات را ندارند.

«بنیاد الکترونیک فرانتیر» موفق شد از طریق قانون اطلاعات آزاد به داده های شرکت Fog دست پیدا کند. مشاور مخصوص این بنیاد، بنت سایفرس این برنامه را یک برنامه نظارتی ارزان قیمت توصیف می کند. بر اساس این گزارش‌ها هزینه استفاده از آن سالانه ۷۵۰۰ دلار می باشد و برخی از سازمان های نظارتی مانند پلیس این کشور حق دسترسی به آن را با بخش های دیگر به اشتراک گذاشتند تا در پرداخت هزینه صرفه جویی کنند.

این نرم افزار فقط می تواند با استفاده از شناسه های تبلیغاتی، اشخاص را ردیابی می کند و مقامات می توانند از این داده ها برای تحلیل سبک زندگی فرد استفاده کنند. مقامات می توانند تحرکات یک شناسه تبلیغاتی را تا ۱۸۰ روز ردیابی کنند.

مقامات دستگاه های نظارتی در سال های قبل، از این ابزار استفاده کرده اند. دادستان منطقه واشنگتن گفت:” قبلا بدون مجوز از این ابزار تنها در شرایطی استفاده شده که نیاز به اقدام فوری بوده است مانند یافتن کودکان گمشده و حل کردن پرونده های جنایی.”

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − 13 =