NFTها برای اولین بار توسط مقامات مالیاتی بریتانیا توقیف شدند

NFTها برای اولین بار توسط مقامات مالیاتی بریتانیا توقیف شدند

آخرین بروز رسانی: 25 بهمن 1400توسط برچسب‌ها: ,

مقامات مالیاتی سه NFT را به عنوان بخشی از پرونده کلاهبرداری 1.4 میلیون پوندی توقیف کردند. اداره مالیات بریتانیا، و گمرک (HMRC)، می‌گوید این نخستین باریست که مقامات NFT را توقیف می‌کنند.

های فن تک لازم میداند در ابتدای توضیح کوتاهی در ارتباط با واژه NFT که یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر بوده است، بدهد. بسیاری از افراد قیمت‌های میلیون دلاری NFTها را کلاهبرداری دیجیتال می‌نامند در حالی که عده دیگر، خبر از باز شدن یک پنجره جدید به دنیای انسان‌ها می‌دهند. اگر بخواهیم به بیان ساده NFT را تعریف کنیم باید اینگونه بیان کرد؛ در صورتیکه تابلو نقاشی به یک عکس تبدیل و آن عکس در قالب یک NFT فروخته شود، این عکس دارای شناسانامه منحصر به فردی خواهد بود که حتی کپی‌های آن نیز برابر با اثر اصلی نخواهند بود. به این ترتیب، حتی یک عکس با فرمت JPEG نیز می‌تواند به یک NFT تبدیل و فروخته شود. در اصل، NFT به دارایی دیجیتالی می‌گویند که همانند آثار هنری قابل جمع‌کردن باشد.

acastro 211115 4866 0001.0

و در این میان که این ارز دیجیتالی سر و صدای فراوانی در دنیا به خود اختصاص داده است، توقیف از سمت مقامات بریتانیا به علت بخشی از یک پرونده کلاهبرداری 1.4 میلیون پوندی (تقریباً 1.9 میلیون دلار) بوده است که در آن سه نفر دستگیر شدند. این مقام(نفر اول دولت بریتانیا) دارایی های رمزنگاری شده به ارزش 5000 پوند (حدود 6762 دلار) را در کنار سه اثر هنری NFT که هنوز ارزش گذاری نشده اند توقیف کرد. با افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری شده، توقیف با مشخصات بالا توسط مقامات به طور فزاینده ای رایج شده است. در همین ماه، وزارت دادگستری ایالات متحده 3.6 میلیارد دلار ارز دیجیتال مرتبط با هک Bitfinex در سال 2016 را توقیف کرد. اما این یکی از اولین توقیف‌های پرطرفدار NFTها است، دارایی‌های دیجیتالی که تلاش می‌کنند به عنوان اثبات مالکیت رسانه‌هایی مانند تصاویر یا آهنگ‌ها عمل کنند.
به گفته‌ی نیک شارپ، معاون مدیر جرایم اقتصادی HMRC، «به‌طور مداوم با فناوری‌های جدید سازگار می‌شود تا اطمینان حاصل شود که ما با نحوه نگاه مجرمان و فراریان برای پنهان کردن دارایی‌های خود همگام هستیم». معاون مدیر جرایم اقتصادی بین نمود که این توقیف به عنوان یک هشدار برای هر کسی که فکر می کند می تواند از دارایی های رمزنگاری برای مخفی کردن پول از HMRC استفاده کند، عمل می کند.

گفته می شود که کلاهبرداری مشکوک شامل 250 شرکت جعلی بوده است و ظاهراً سه مظنون از همه چیز از آدرس های جعلی، تلفن های پیش پرداخت، VPN ها و هویت های سرقت شده برای مخفی کردن فعالیت های خود از HMRC استفاده کرده اند. اسکای نیوز گزارش می دهد که HMRC کنترل NFT ها را به دست نگرفته است، اما از حکم دادگاه برای جلوگیری از فروش آنها استفاده می کند.
بعید است این آخرین باری باشد که در مورد تصرف NFT توسط مقامات می شنویم. بلومبرگ کوینت گزارش داد که اخیراً یک مأمور ویژه IRS خاطرنشان کرد که آژانس به دلیل کلاهبرداری های فراوان که در منطقه مشاهده می‌کند، به طور فزاینده‌ای بر روی دارایی‌های رمزنگاری متمرکز شده است. از آنجایی که NFT های فردی به عنوان بخشی از صنعت به ارزش 16 میلیارد دلار به قیمت میلیون ها فروخته می شوند، این امر اجتناب ناپذیر است که مقامات شروع به مشارکت بیشتر کنند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهارده + 15 =