اینترنت ماهواره ای کویپر آمازون یک گام به پرتاب نزدیک تر شد

اینترنت ماهواره ای کویپر آمازون یک گام به پرتاب نزدیک تر شد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

شرکت آمازون با احداث مرکز تاسیساتی ماهواره ای جدید در ایالت فلوریدا به یک رقیب جدی برای اینترنت استارلینک تبدیل می شود.

طبق گزارش انگجت؛ آمازون قصد دارد آزمایش های اینترنت باند پهن معروف به پروژه” کویپر” را در سال 2024 آغاز کند. این پروژه در حال گذارندن مراحل پایانی قرار دارد. امروز آمازون به صورت رسمی اعلام کرد که قصد راه اندازی یک مرکز تاسیساتی 120 میلیارد دلاری جدید برای ساخت ماهواره های کویپر را دارد. اولین نسل از این ماهواره ها طبق پیش بینی شرکت تا ماه های آینده آماده پرتاب به فضا خواهند شد.

اینترنت ماهواره ای Kuiper مانند اینترنت استارلینک با هدف ارائه سرویس پرسرعت باند پهن و مقرون به صرفه برای مناطق دور افتاده و روستایی طراحی شده است. شرکت این پروژه را از سال 2018 آغاز کرد و دو سال بعد موفق شد مجوز FCC ایالات متحده را دریافت کند. منظومه آمازون برای پوشش کامل کاربران ساکن در مناطق روستایی از 3236 ماهواره تشکیل می شود. البته هنوز قیمت اشتراک ماهانه و سالانه آن مشخص نیست. اماAmazon اعلام کرد:”قیمت مناسب یکی از ویژگی های اصلی اینترنت کویپر محسوب می شود. ” این سرویس قرار است با سرعت ها و قیمت های مختلفی عرضه شود.

اولین نسل از ماهواره های کویپر در تاسیسات پیشرفته کرکلند تا پایان سال 2023 آماده پرتاب خواهد شد. سپس، محموله های ماهواره ای به مرکز تاسیسات جدید آمازون در فلوریدا برای آماده سازی نهایی منتقل می شوند. طبق برنامه ریزی های به عمل آمده عملیات پرتاب ماهواره ها از پایگاه های Blue Origin، Arianespace و United Launch Alliance (ULA) انجام می شوند.

آمازون در تبلیغات پروژه کویپر مدعی شد با راه اندازی اینترنت ماهواره ای به صورت مستقیم برای بیش از 1400 نفر و برای هزاران مشاغل دیگر در ایالت های آلاباما، فلوریدا و کلرادو به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

سه + 4 =

اخبار مرتبط