وزیر ارتباطات: باید در فیلترینگ پلتفرم ها تجدید نظر شود

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلاتی که فیلترینگ برای مردم به وجود آمده است تاکید کرد که محدودیت برخی از پلتفرم ها باید بازنگری شود.

وزیر ارتباطات

براساس گزارش ایسنا؛ زارع پور اعلام کرد وزارت ارتباطات در تلاش است محدودیت برخی از پلتفرم های مورد نیاز مردم که نمونه مشابه داخلی ندارند را برطرف کنند.

عیسی زارع پور معتقد است می توان برخی از پلتفرم هایی که در طول سالیان گذشته از دسترس مردم خارج شده اند را، از حالت تعلیق خارج کرد. وی اعلام کرد پلتفرم هایی مانند گوگل پلی و گلاب هاوس می توانند رفع فیلتر شوند. وزارت ارتباطات نیز پیشنهادهایی را برای رفع فیلتر برخی از پلتفرم ها به کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارائه داد. اما، تصمیم نهایی به عهده این کارگروه خواهد بود. دبیرخانه آن در ساختمان دادستانی کل کشور واقع شده است:

این کارگروه از 13 عضو تشکیل شده است: از این تعداد یک عضو از وزارت ارتباطات و شش عضو از دولت حضور دارند. وزیر ارتباطات در ادامه صحبت های خود گفت: " ما معتقدیم برخی از محدودیت هایی که در سال گذشته اجرا شد، باید اصلاح شود. رئیس جمهور نیز در حکم دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی کشور به موضوع فیلترینگ اشاره کرد و خواستار بازنگری آن شد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت:« در شرایط حساس و امنیتی کشور، سازمان های امنیتی مسئولیت تصمیم گیری در مورد فیلترینگ را به عهده دارند. محدودیت های اخیر نیز با تصمیم این نهادها اعمال شده بود. آن ها برای رفع فیلتر دو پلتفرم خارجی متعلق به شرکت متا، شرایطی داشتند که از طریق مرکز ملی فضای مجازی به این شرکت اعلام شد. اگر این شرکت تابع قوانین کشور ما باشند، به آن ها اجازه ادامه فعالیت را خواهند داد. البته، این موضوع فقط به متا ختم نمی شود بلکه به استارلینک هم اعلام کردیک که اگر مطابق با قوانین لندینگ ما عمل کند، به آن ها اجازه فعالیت را می دهیم.»

البته زارع‌پور در اواخر دی‌ماه نیز، وعده رفع فیلتر گوگل‌پلی را به کاربران داخلی داده بود. بااین‌حال این وعده هنوز محقق نشد.


چاپ