آماده سازی اینترنت آزاد برای اساتید دانشگاه ها!!

آماده سازی اینترنت آزاد برای اساتید دانشگاه ها!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات اعلام کرد که این نهاد در حال آماده سازی اینترنت آزاد برای اساتید دانشگاه ها می باشد.

وزیر ارتباطات در نشست مطبوعاتی گفت که این وزارتخانه در حال فراهم کردن اینترنت با دسترسی خاص برای اساتید دانشگاه های سراسر کشور است. البته این طرح هنوز عملیاتی نشده است.

زارع پور در مورد آخرین تغییرات وضعیت اینترنت باز اساتید مراکز دانشگاهی افزود: “ما در حال فراهم کردن شرایط لازم برای اجرای این طرح هستیم اما، هنوز به فاز عملیاتی نرسیده است.” وزیر علوم در زمان بهره مندی اساتید را از اینترنت آزاد وابسته به تکمیل هر چه زودتر فهرست اسامی اعضای هیئت علمی در دانشگاه های متقاضی دانست.

بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه؛ وزارت ارتباطات و فناوری مکلف به ارائه سرویس اینترنت باز در دانشگاه های کشور شد. وزارت علوم در ماه قبل از دانشگاه های سراسر کشور درخواست کرد تا نام اعضای هیئت علمی خود را برای دریافت اینترنت آزاد به این وزارتخانه ارسال کنند. البته، این طرح در تابستان گذشته تحت عنوان “طرح گشایش شریف” به اجرا در آمد که با شروع ترم پاییز متوقف شد.

طرح اینترنت طبقاتی برای دسترسی اساتید به سایت‌های تحریم شده و همچنین سایت هایی که کاربردهای چندگانه داشتند ولی فیلتر شده اند، مطرح شد. وزیر در مورد این نوع اینترنت اضافه کرد: ” اینترنت آزاد برای اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که این وزارت خانه برای تعدادی از سایت های خبری در نظر گرفت.” تعدادی از خبرگزاری های دولتی این نوع اینترنت را دریافت کرده اند اما، تعدادی از خبرگزاری های خصوصی و دولتی مخالفت خود را با اجرای طرح اینترنت خبرنگاری اعلام کردند.

هنوز معلوم نیست این طرح فقط به اساتید محدود می شود یا شامل دانشجویان مقاطع دکترا، ارشد و کارشناسی هم می شود یا نه!

نهادهای زیادی از جمله فعالان صنف IT، انجمن تجارت الکترونیک، خبرنگاران و کارشناسان قبل از این نیز بارها مخالفت خود را با اجرای طرح اینترنت با دسترسی خاص اعلام کرده بودند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

سه × دو =

اخبار مرتبط