ایلان ماسک آماری جدیدی از کاربران توییتر منتشر کرد

ایلان ماسک، مدیر اجرایی توییتر اعلام کرد ثبت نام کاربران جدید در این پلتفرم رسانه اجتماعی به بالاترین میزان خود نسبت به ماه های گذشته رسیده است.

twitter programmer

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، ماسک در شرایطی این ادعا را مطرح می کند که کاربران و تبلیغ کنندگان زیادی به دلیل تصمیمات جدید او از این پلتفرم مهاجرت کرده اند.

ماسک روز شنبه در توییتی نوشت که "تعداد ثبت‌نام‌های کاربران در هفت روز گذشته تا تاریخ 16 نوامبر به طور میانگین بیش از دو میلیون در روز رسیده است که 66 درصد نسبت به هفته مشابه در سال 2021 افزایش داشته است." وی در ادامه افزود: "آمار کاربران فعال بسیار بالا رفته است و فعالیت آن ها به طور میانگین در هفت روز گذشته، روزانه نزدیک به 8 میلیارد دقیقه می رسد. این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 30 درصد افزایش نشان می دهد.

تعداد حساب های جعلی از 13 نوامبر نسبت به اکتبر سال گذشته کاهش یافت. اما به دلیل جعل هویت اوایل این ماه، قبل و بعد از راه اندازی سرویس علامت آبی دوباره افزایش یافت.

ماسک علاوه بر توییتر، شرکت موشکی SpaceX، استارت‌آپ تراشه‌های مغزی Neuralink و شرکت تونل‌سازی Boring Company را نیز اداره می‌کند. او گفت که خرید توییتر می تواند به ساخت برنامه « Twitter 2.0 The Everything App » سرعت ببخشد.

طبق این توییت، برنامه"Twitter 2.0 The Everything App" ماسک دارای ویژگی هایی مانند پیام های مستقیم رمزگذاری شده (DM)، توییت های طولانی و گزینه های پرداخت خواهد بود.

ماسک در توییت دیگری که اوایل روز یکشنبه، منتشر کرد گفت "تعداد کاربران توییتر طی 12 تا 18 ماه آینده ماهانه از مرز یک میلیارد کاربر عبور خواهد کرد." تبلیغ‌کنندگان در توییتر، از جمله شرکت‌های بزرگی مانند جنرال موتورز، موندلز اینترنشنال، فولکس واگن AG از آغاز ریاست ایلان ماسک تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند. بیشتر بخوانید

مدیر جدید Twitter اعلام کرد که این پلتفرم با "کاهش شدید درآمد" به علت توقف پخش تبلیغات شرکت های بزرگ دست و پنجه نرم می کند. او معتقد است ائتلافی از جنبش های حقوق مدنی، تبلیغ‌کنندگان این پلتفرم را تحت فشار قرار داده‌اند. فعالان حقوق مدنی از تبلیغ‌کنندگان توییتر می‌خواهند پس از لغو ممنوعیت توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بیانیه‌هایی درباره حذف تبلیغات خود از این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند.

گفته می‌شود که صدها کارمند توییتر به دلیل تصمیم جدید ماسک مبنی بر افزایش ساعت این شرکت را ترک کرده اند. این شرکت در اوایل ماه نوامبر نیمی از نیروی کار خود را در بخش های ارتباطات، مدیریت محتوا، حقوق بشر، اخلاق، یادگیری ماشین و همچنین برخی دیجیتال مارکتینگ و مهندسی اخراج کرد.


چاپ