ایلان ماسک هفت روز هفته مشغول کار است!

ایلان ماسک، میلیاردر معروف و مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلا (TSLA.O) روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره خرید اخیرش از توییتر و نحوه مدیریت آن در کنار شرکت های دیگرش، گفت که "در هفت روز هفته از صبح تا شب مشغول کار است ".

ایلان ماسک
طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، ماسک در یک کنفرانس ویدئویی در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بالی گفت: "من کارم خیلی زیاد است." ماسک علاوه بر این که مدیر اجرایی تسلا و توییتر است، شرکت‌های دیگری را نیز مانند شرکت موشکی SpaceX، استارت‌آپ تراشه‌های مغزی Neuralink و شرکت تونل‌سازی Boring Company اداره می‌کند. او در حالی که یک پیراهن باتیک پوشیده بود در این کنفرانس، روی صفحه ای که با شمع روشن شده بود ظاهر شد و گفت "این شمع ها به خاطر قطعی برق روشن شده است."


سهامداران تسلا معتقدند که ماسک، به عنوان یک « nanomanager» در تصمیم‌گیری‌های کلان شرکت از مدل‌سازی خودرو گرفته تا مسائل زنجیره تأمین مشارکت داشته است اما، حالا در لحظات حساس تسلا حواسش پرت شده است.
ارزش سهام تسلا بعد از مطرح شدن قرارداد خرید توییتر در اوایل آوریل به نصف کاهش یافته است. به دنبال فروش سهام تسلا او، در مجموع به ارزش 20 میلیارد دلار، فشارها بیشتر شده است. بیشتر بخوانید


وقتی از ماسک در مورد مشکلات زنجیره‌های تامین چین و پیامدهای حمله روسیه به اوکراین پرسیده شد، ماسک در پاسخ دوباره به مسئله مشغله خود اشاره کرد.

ماسک در پاسخ به این سئوال که بسیاری از مدیران صنعت در آسیا می‌خواهند مثل ایلان ماسک باشند، گفت: «من از این موضوع اطلاع دارم اما، مطمئن نیستم چند نفر می خواهند واقعا مثل من باشند. آن‌ها دوست دارند همان چیزی باشند که تصور می‌کنند من هستم، که با شخصیت واقعی خود من تفاوت زیادی دارد. »


ماسک از برنامه های آینده خود برای توییترگفت: "قصد دارد به زودی امکان اجرای ویدئوهای طولانی را در این پلتفرم فراهم کند. این قابلیت به تولید کنندگان محتوا کمک می کند که بتوانند از این راه کسب درآمد کنند." اما، جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد. این کنفرانس ویدئویی به صورت زنده در کانال یوتیوب Alphabet Inc (GOOGL.O) پخش شد.

اندونزی در تلاش است تا با تسلا قراردادی در زمینه ساخت باتری و با شرکت اسپیس ایکس قراردادی در زمینه توسعه سایت پرتاب موشک ببندد. ماسک هیچ قولی به آن‌ها نداد اما، گفت که اندونزی نقش بزرگی در زنجیره تامین وسایل نقلیه الکتریکی ایفا می کند. علاوه بر این، اسپیس ایکس تا چند سال آینده به چندین سایت پرتاب در سراسر جهان نیاز خواهد داشت.


این که ماسک در جریان رویداد بالی به کجا رفته بود، هنوز مشخص نیست. ElonJet@، حساب توییتری که گلف استریم G650 ماسک را ردیابی می کند گفت، جت شخصی او از آخر هفته در مرکز آستین ایالت تگزاس، مقر تسلا باقی مانده است.
ماسک گفت: "من وقتی به این ویدئو نگاه می کنم، خودم را می بینم که در تاریکی نشسته ام و اطرافم پر از شمع شده است." او در ادامه گفت معتقد است اقتصاد روزی به انرژی پایدار تبدیل خواهد شد. مدیر عامل جدید Twitter گفت: "شاید ما بتوانیم تمدن‌های بیگانه را پیدا کنیم یا تمدن‌هایی را کشف کنیم که میلیون‌ها سال پیش وجود داشته اند."


چاپ