ماسک سرویس علامت چک آبی 8 دلاری را متوقف کرد!

ماسک سرویس علامت چک آبی 8 دلاری را متوقف کرد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

شرکت توییتر روز جمعه سرویس اشتراک چک آبی 8 دلاری خود را متوقف کرد. این تصمیم به دلیل رشد بی سابقه حساب‌های جعلی در این پلتفرم گرفته شده است.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، علامت چک آبی در گذشته برای حساب های تأیید شده سیاستمداران، شخصیت های مشهور و روزنامه نگاران استفاده می شد. اما، در هفته گذشته توییتر برای افزایش درآمد خود به افرادی که اشتراک 8 دلاری پرداخت کنند، اجازه داد که از این علامت استفاده کنند. شاید دلیل اصلی این تصمیم این است که، ماسک سعی دارد که تبلیغ کنندگان این پلتفرم و درآمد حاصل از تبلیغات آن‌ها را حفظ کند.

از زمان عقد قرارداد خرید توییتر و تصاحب آن توسط ایلان ماسک، کارمندان زیادی به دستور او از این شرکت اخراج شده اند. علاوه بر این، ماسک مدیران ارشد توییتر را نیز از سمت خود برکنار کرد. با تصمیمات جدید او، احتمال ورشکستگی توییتر افزایش یافته است. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که فعالیت‌های توئیتر را با “نگرانی زیادی” دنبال می کند.

 

چندین کاربر روز جمعه گزارش دادند که گزینه اشتراک جدید برای علامت تأیید آبی رنگ ناپدید شده است. اما، منابع نزدیک به این شرکت گفتند که این ویژگی جدید به طور کامل حذف شده است. در هر صورت، Twitter نسبت به این خبر هنوز واکنشی نشان نداد.

از زمان عرضه جدید علامت آبی، حساب‌های جعلی برندهای بزرگی مانند تسلا (TSLA.O) ، SpaceX، Roblox، Nestle (NESN.S) و لاکهید مارتین (LMT.N) افزایش یافت.

تیم پشتیبانی توییتر در روز جمعه اعلام کرد، “برای مبارزه با جعل هویت” برچسب “رسمی” را به برخی از حساب‌ها اضافه کرده‌است. بیشتر بخوانید
شرکت داروسازی Eli Lilly and Co (LLY.N) پس از انتشار یک خبر مبنی بر انسولین رایگان که به وسیله یک حساب جعلی مشابه این شرکت توییت شده بود از مردم، عذرخواهی کرد. این شرکت گفت: “ما از کسانی که این پیام را از حساب جعلی شرکت ما دریافت کرده اند، عذرخواهی می کنیم.”

علاوه بر این، چند توییت دیگر نیز درباره شرکت تسلا از یک حساب تأیید شده و مشابه حساب رسمی این شرکت، در این پلتفرم منتشر گردید.
ماسک به تازگی اعلام کرده بود حساب های جعلی بدون اخطار قبلی به صورت دائمی از این پلتفرم حذف خواهند شد. بیشتر بخوانید به دنبال این تصمیم، چندین حساب کاربری جعلی از جمله نینتندو (7974.T) و BP (BP.L) به حالت تعلیق درآمده است.

سه تن از کارمندان این شرکت که خواستند نام آن ها فاش نشود، گفتند ماسک روز پنجشنبه در اولین ایمیل شرکتی خود، هشدار داد که اگر توییتر نتواند درآمد حاصل از اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، نمی تواند “از رکود اقتصادی آینده جان سالم به در ببرد”.
بسیاری از شرکت‌ها، از جمله جنرال موتورز (GM.N) و یونایتد ایرلاینز (UAL.O)، از زمانی که ماسک مسئولیت این پلتفرم را بر عهده گرفت، تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده یا از آن عقب‌نشینی کردند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یک × 4 =

اخبار مرتبط