مدیران بخش دیجیتال و بازاریابی توییتر استعفا دادند!

بر اساس اظهارات منابع نزدیک به توییتر، مدیران بخش تبلیغات و بازاریابی این شرکت نیز استعفا دادند.

توییتر
یک فرد آگاه به این موضوع گفت، در چند روز گذشته توییتر شاهد مهاجرت تعدادی زیادی از مدیران ارشد بوده است. حالا این بار نوبت به بخش تبلیغات رسید. تعدادی از مقامات که نام مدیران بخش تبلیغات و بازاریابی نیز در میان آن‌ها دیده می شود، این شرکت را برای همیشه ترک کردند.

طبق گزارش های فن تک، این جدایی‌ها پس از قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری شرکت توسط ایلان ماسک در هفته گذشته صورت گرفت. ایلان ماسک از همان روز اول، پاراگ آگراوال، مدیرعامل شرکت و ند سگال، مدیر امور مالی و ویجایا گاد، مدیر بخش امور حقوقی و سیاست را از این شرکت اخراج کرده بود. بیشتر بخوانید


سارا پرسونت که مدیر ارشد مشتریان و رئیس بخش تبلیغات بود، روز سه‌شنبه در توییتی اعلام کرد که هفته گذشته استعفا داد. این استعفا، به نگرانی های تبلیغ‌کنندگان در مورد آینده شرکت رسانه‌های اجتماعی تحت رهبری ایلان ماسک اضافه کرد.

دالانا برند، مدیر ارشد روابط عمومی توییتر روز سه شنبه با انتشار پستی در لینکدین اعلام کرد که، هفته گذشته از سمت خود استعفا داده است. نیک کالدول، مدیر کل بخش فناوری این شرکت نیز، استعفای خود را تأیید کرد و دوشنبه شب بیوگرافی پروفایل خود را به «مدیر سابق توییتر» تغییر داد.
لسلی برلند، مدیر ارشد بخش بازاریابی؛ جی سالیوان، رئیس بخش محصولات توییتر، و ژان فیلیپ مائو معاون بخش فروش، نیز این شرکت را ترک کردند. البته هنوز مشخص نیست که آن ها استعفا دادند یا، از آن ها خواسته شد که شرکت را ترک کنند. برلند یک قلب آبی در توییتر منتشر کرد اما، توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه نکرد.

چند نفر از کارکنان Twitter گفتند که، جلسه تمام کارکنان قرار بود چهارشنبه برگزار شود که، با یک تماس لغو شد. از طرف دیگر، به دنبال هشدارهایی که برخی از تبلیغ کنندگان درباره ی انتشار محتواهای نامناسب درکنار تبلیغات آن ها اعلام کرده اند، تیم ماسک در این هفته یک جلسه اضطراری با آن ها در نیویورک برنامه ریزی کرده است.

از زمانی که ماسک قرارداد خرید این پلتفرم را بسته است، آمار انتشار محتواهای نفرت انگیز به شدت افزایش یافته است. موسسه تحقیقاتی Network Contagion Research که "تهدیدات اجتماعی سایبری" را شناسایی می کند، گفت: "استفاده از کلمه n در توییتر نزدیک به 500 درصد افزایش یافته است."

ائتلافی متشکل از حدود 40 سازمان مدافع از جمله NAACP و Free Press روز سه شنبه نامه ای سرگشاده به 20 تبلیغ کننده برتر توییتر ارسال کردند و از آنها خواستند، اگر ماسک به تعدیل محتوا در این پلتفرم تمایل نشان دهد، تبلیغات خود را متوقف کنند.

به گفته یک منبع آگاه، شرکت Mediabrands، یکی از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ IPG، به مشتریان خود توصیه کرده است که تبلیغات در توییتر را برای هفته آینده متوقف کنند. این شرکت گفت: "تا زمانی که توییتر برنامه آینده خود را به صورت روشن اعلام نکند، تبلیغی منتشر نخواهد شد." هلدینگ IPG با تبلیغ کنندگان بزرگی مانند، کوکا کولا کار می کند.

ماسک در این مدت تلاش کرد تا اعتماد تبلیغ کنندگان را به دست آورد، اما ظاهرا موفق نبود. او روز دوشنبه در توییتی نوشت: «تعهد توییتر به ایمنی برند بدون تغییر است.» او قبل از این هم گفته بود که ممنوعیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را که پس از شورش سال گذشته آمریکا در توییتر به اجرا درآمد، لغو خواهد کرد.


چاپ