فعال شدن رمزگذاری سرتاسری پیام های RCSدر Google Messages

فعال شدن رمزگذاری سرتاسری پیام های RCSدر Google Messages

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

برنامه Google Messages تا اواخر همین هفته به قابلیت رمزگذاری سرتاسری در پیام های RCS مجهز خواهد شد.

طبق گزارش فون ارنا؛ گوگل به زودی وصله امنیتی جدیدی تا اواخر این هفته برای برنامه Google Messages منتشر می کند. برنامه پیام رسان گوگل از این پس به کاربران اجازه می دهد با فعال کردن قابلیت RCS (استاندارد جدید پیام رسان گوگل) مکالمات خود را رمزگذاری کنند.

قابلیت RCS به‌طور پیش‌فرض برای کاربران جدید برنامه Messages توسط Google فعال می‌شود. دقت داشته باشید که اگر شما RCS را در تنظیمات پیام رسان خود خاموش کرده باشید، مکالمات شما رمزگذاری سرتاسری نمی شود. گوگل اعلام کرد هدف از ارائه وصله امنیتی جدید، محافظت بیشتر از پیام های کاربران در برنامه Messages است. از این به بعد تمام پیام های RCS شامل چت های گروهی بین شما و سایر افرادی که با آنها مکالمه انجام داده اید به صورت سرتاسری رمز گذاری می شوند و خصوصی باقی می مانند.

با نصب این نسخه به‌روزرسانی، پیامی نمایش داده می شود که در آن از شما خواسته می شود با شرایط خدمات ارائه شده توسط شبکه شرکت مخابراتی خود موافقت کنید. شما باید این درخواست را بپذیرید تا بتوانید از این ویژگی امنیتی استفاده کنید. با وجود آن که RCS (سرویس‌های ارتباطی غنی) به سرعت در بین کاربران اندرویدی گسترش می‌یابد اما، اپل هنوز از آن پشتیبانی نمی‌کند. این کار، تبدیل سرویس RCS را به عنوان یک استاندارد پیام‌رسانی پذیرفته‌شده جهانی دشوارتر می‌کند.

سرویس RCS چیست و چرا بهتر از استاندارد قبلی در برنامه های پیام رسان عمل می کند؟ پاسخ این سئوال در قابلیت های آن نهفته است که عبارتند از:

• می توانید با کمک آن عکس ها و فیلم های خود را با کیفیت بالاتر به اشتراک بگذارید.
• کسی که در حال تایپ پیام است را ببینید.
• رسیدهای خوانده شده را بعد از ارسال پیام دریافت کنید که، نشان می دهد مخاطب شما پیامتان را خوانده یا دریافت کرده است. عکس آن نیز صادق است.
• قابلیت ارسال پیام از طریق داده تلفن همراه و Wi-Fi.
• تغییر نام، ویرایش و حذف پیام از چت های گروهی.
• محافطت از پیام های ارسالی با رمزگذاری سرتاسری.

تنها ایراد این سرویس جدید این است که فقط برای دستگاه های خاص، ارائه دهندگان خدمات و اپراتورها قابل دسترسی است. برای استفاده از این ویژگی ها، همه افراد حاضر در مکالمه باید سرویس RCS را فعال کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

7 + 4 =